Skip to main content

Al een week of zo, lijkt het of mijn KPN tv+ ontvangers via wifi werken (wat niet zo is, want volledig bedraad aangesloten), maar op moment dat ik via wifi iets download, wordt het beeld steeds slechter en stopt zelfs af en toe.

Ook al paar dagen last van geen internet (wifi en bedraad), waarbij dan de kpn tv+ ontvangers ook totaal niet meer werken. Gisteren lukte het nog om NLziet vanaf telefoon te casten naar de KPN tv + ontvanger… en zo iig nog wat te kunnen zien, echter vandaag werd de kpn tv+ ontvanger niet eens gevonden in het netwerk (vanaf telefoon die wel was verbonden met wifi).

Meet ik dan (via de website en na een herstart) alles door.. dan krijg ik de melding dat alles gewoon werkt.. Ja en dan werkt het ook weer wel, tot de volgende 'stop’.

Modem komt niet in aanmerking voor vervanging waant heb nog de nieuwste volgende website (ook al dateert deze van 2016 alweer). Raar probleem waar ik met alle logica, geen vinger op kan leggen..

Wellicht zijn hier soortgelijke ervaringen?

 

Heb je glasvezel of koper @Phm70 , indien glasvezel, heb je de glaskast al een minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart? En daarna tevens de modem (welk type??) ook even herstart?

 


Zet via de instellingen op de tv ontvanger de wifi eens uit. Instellingen~ apparaatinstellingen ofzo ~net werk internet en dan blauwe wifi schakelaar van blauw op grijze zetten met ok knop op AB .Dan weet je het zeker


Heb je glasvezel of koper @Phm70 , indien glasvezel, heb je de glaskast al een minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart? En daarna tevens de modem (welk type??) ook even herstart?

 

Idd allemaal al geprobeerd en het is hier nog koper, met normaal een donwloadsnelheid van minstens 80 Mb/s via wifi. nu haal ik niet eens de 10.. heel apart. (en tijdens die downloadtest van enkele seconden (speedtest.net) wordt ook direct het tv beeld slechter..

Modem is trouwens een experiabox.. welke versie weet ik zo ff niet, maar in ieder geval volgens de tool van kpn modemcheck, een goeie die niet wordt vervangen door een nieuwere. Check je modem | KPN

 

 

Zet via de instellingen op de tv ontvanger de wifi eens uit. Instellingen~ apparaatinstellingen ofzo ~net werk internet en dan blauwe wifi schakelaar van blauw op grijze zetten met ok knop op AB .Dan weet je het zeker

 Wifi staat uit.  Was logische stap om dat als eerste te doen natuurlijk..

 

Niettemin.. Als zo doorgaat met reacties en meedenken, komt er wellicht een oplossing, maar ik denk toch echt dat het hardware is die (ineens) niet goed meer werkt. 


Na 8 uur even bellen met 0800 0402 @Phm70 

Succes


Reageer