Skip to main content

Mijn modem valt steeds uit, mijn zoon kan zijn spel niet meer spelen en dit is al een paar dagen zo. Alles is gecheckt, wifi signaal is gewoon goed en diverse keren modem opnieuw opgestart en resets uitgevoerd. Het ligt m.i.z. echt aan de verbinding die steeds wegvalt en ik ben er nu wel klaar mee.

 

Kan ik mijn modem (Experia Box v10) omruilen voor een nieuwe, een betere versie?

Als er draadloze verbindingsets gebruikt worden dan heeft het vervangen van de kabel waarschijnlijk weinig zin. Ben benieuwd...


Platte kabels zijn CCA en geen koper, ronde kabels zijn wel van koper en getwist.Nogal een eis voor een goedwerkende verbinding.

En bovendien is het het proberen wel waard,Want zo´n kabeltje omwisselen doe je in 1 minuut.

Maar we zullen het zien!De draadloze verbindingsset verwijderen kan altijd nog.


ja, deze apparaatjes heb ik in gebruik

Gebruikt u deze ook voor de spelcomputer ?

 

Ja, voor de Xbox


ja, deze apparaatjes heb ik in gebruik

Gebruikt u deze ook voor de spelcomputer ?

 

Ja, voor de Xbox

Dan zal hier een groot deel van je probleem liggen gezien deze veel packetloss en snelheidsverlies met zich mee brengen..


ja, deze apparaatjes heb ik in gebruik

Gebruikt u deze ook voor de spelcomputer ?

 

Ja, voor de Xbox

Leg dan eerst maar eens gewoon een kabel naar die spelcomputer. Want dit is flut.


In dit geval is het probleem gelokaliseerd: de DVS’en.

Deze er tussenuit gooien en een goede LAN-kabel gebruiken, minimaal CAT5e, beter nog CAT6,dan is het probleem opgelost.

 


In dit geval is het probleem gelokaliseerd: de DVS’en.

Deze er tussenuit gooien en een goede LAN-kabel gebruiken, minimaal CAT5e, beter nog CAT6,dan is het probleem opgelost.

Nou ja... die garantie zou ik zo niet geven. Maar de kans dat het dan beter gaat is behoorlijk groot ja.


In dit geval is het probleem gelokaliseerd: de DVS’en.

Deze er tussenuit gooien en een goede LAN-kabel gebruiken, minimaal CAT5e, beter nog CAT6,dan is het probleem opgelost.

Nou ja... die garantie zou ik zo niet geven. Maar de kans dat het dan beter gaat is behoorlijk groot ja.

Inderdaad, garantie tot aan de (forum)-deur:yum:


Jullie willen niet mij historie aan lijnmetingen zien van lijntjes met DVS t.ov de zelfde lijntjes zonder… Want zelfs de DSL signaal vindt het gebruik van DVS niet leuk, Laat staan je LAN..


ja, deze apparaatjes heb ik in gebruik

Gebruikt u deze ook voor de spelcomputer ?

 

Ja, voor de Xbox

Dan zal hier een groot deel van je probleem liggen gezien deze veel packetloss en snelheidsverlies met zich mee brengen..

 

We hebben de XBox op tv beneden aangesloten direct met kabel aan de modem en toen ook geen verbinding. 


 

We hebben de XBox op tv beneden aangesloten direct met kabel aan de modem en toen ook geen verbinding. 

Mijn advies neem contact op met 0800-0402 hier kunnen ze op afstand de verbinding tor het modem deels nalope, Moxht hieruit blijken dat er hier iets niet lekker zit kunnen deze een monteur aansturen voor verderre diagnose.

Hoewel als hieruit blijkt dat de verbinding tusden de Infrastructuur en het Modem in orde is dan zal u het echt lokaal moeten zoeken, en ik verwacht met DVS dit tweede..


Hi @CBC! Vervelend dat de verbinding zo instabiel is. Hoe gaat het op dit moment? Heb je al zonder de DVS aangesloten gekeken hoe het gaat? Ik heb ondertussen een setje aansluitmaterialen naar je gestuurd. Daar zit de juiste kabel in voor tussen je modem en het aansluitpunt aan de muur. Ook als je al het juiste type hebt kan je die vervangen door de nieuwe. Daarnaast zie ik inderdaad dat de verbinding wegvalt. Dit komt vanuit het modem zelf of iets in het netwerk. De verbinding tot aan de woning is gelukkig stabiel. 


Hoi ik heb de thread tot hier even terug gelezen en helaas heb ik t idee dat r van af t begin over de verkeerde oplossingen gesproken word. Het klinkt alsof uw zoon een probleem met de NAT instellingen heeft die hoort als iemand online wil spelen op open te staan dwz NAT4 waarschijnlijk gaat u zien dat t nu op NAT6 staat. Hoe dit exact te doen is een ander verhaal daar ben ik zelf naar aan t zoeken. 

PS NAT instellingen vind u op de Xbox in het menu netwerk. Hoop dat t u verder helpt