Skip to main content

beste mensen ben al heel lang bij telfort nu kpn  met internet,vaste tel , mob tel en televisie ,nu had mijn televisie wat storingen  wat volgens u helpdesk kwam door dat de ontvanger niet goed met de modem comuniceerde , ze stuurt me een nieuwe modem toe ,zovar zo goed ,ik na het winkelcentrum om de modem aftehalen ,krijg hem niet mee ,alleen als ik mijn oude meteen inlever ,dat betekend dat mijn vrouw een tyd thuis is zonder vaste tel en internet ,en dat willen we beslist niet!!!!! ik wil de nieuwe modem eerst aansluiten , en dan de oude uiteraard terug sturen , net 30 min met uw vriedelijke klantenservice gebeld ,maar die konden dat niet regelen hellaas  ,  kunt u ervoor zorgen dat ik wel mijn nieuwe modem kan afhalen en later de oude kan terug sturen ? of moet ik echt na al die jaren trouwe klant  mij orienteren op een andere provider?

Hallo @sabro ,

KPN wil er zeker van zijn dat ze het modem terug krijgt. Daarom deze werkwijze. 

Lees ook de reactie van moderator Alexandra in dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/omruilen-apparatuur-op-servicepunt-553219?postid=1410455#post1410455


Hallo @sabro wat jij wilt, zo werkte het bij Telfort wèl, maar bij KPN niet, daar is het ‘boter bij de vis’ oftewel oude modem inleveren en meteen de nieuwe meenemen.

Ik weet niet hoe lang jij er over doet om de oude modem om te wisselen voor de nieuwe, maar stel dat dat een half uur is inclusief wegbrengen en ophalen, daar vergaat de wereld toch niet mee?

Eventueel kun je je vaste telefoon tijdelijk doorschakelen naar een mobiel nummer en via de hotspot van de mobiel alsnog internetten, je hoeft dus geen minuut zonder internet en telefoon te zitten.

Het is nu eenmaal bedrijfspolicy van KPN om te voorkomen dat de oude modems en andere apparatuur die eigendom is van KPN, in het illegale circuit terecht komen.

 


beste kpn , dat betekent een tyd zonder vaste tel en internet ,iets wat voor ons niet acceptabel is ,mij dunkt dat een vaste klant  ,die altyd zijn rekeningen op tyd betaald , toch wel betrouwbaar is ,zeker na zolang klant te zijn geweest .ik wil gewoon eerst zeker weten dat de nieuwe modem de juiste is en goed functioneerd en dan uiteraard de oude terug sturen ,vind het inderdaad heel jammer dat telfort er niet meer is 

 


Ik snap wat je zegt. En ik begrijp jouw standpunt. 

Maar KPN gaat hier niet in mee.  

Helaas, het is niet anders… 

 


Hallo @sabro ik ben niet van KPN, maar wat noem jij ‘een tijd’?

KPN wijkt niet af van hun aflevermethoden om eerdergenoemde redenen.

 


toch maar invertrouwen de modem omgeruild , alles aan gesloten ,nu heb ik dus geen tv meer, alle foutprocedures doorlopen , klanten service gebeld , die hebben door gemeten ,en hun conckusie is dat het het tv kastje is en niet de modem !!! vorige medewerker had verkeerde diagnose ,hellaas kunnen jullie geen ander kastje sturen omdat de oude modem [ligt bij het post,nl punt nog niet terug] is,dus lekker in de lockdown zonder tv !!! ben echt zwaar teleurgesteld in de kpn


Hallo @sabro wat voor (fout)melding(en) geeft de tv-decoder? Is deze rechtstreeks met een netwerkkabel op het modem aangesloten of anderszins?

 

 


bekabeld  code 301    heb de modem opnieuw opgestart 5 min gewacht met alleen de ev kastje ingepluged in de modem deze opnieuw opgestart ,gaat to 20% dan rode balkje ,gaat in een loop   , software verweidert opnieuw het zelde ,terug naar fabriek instellingen , weer hetzelfde

 


Welk type ontvanger heb je @sabro ?


Hallo @sabro , zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-300-301-307-840-841-845.htm#/


en voor de zekerheid, er zitten tussen je tv kastje en de modem geen devolo of switches tussen die niet bij kpn vandaan komen?


switches tussen die niet bij kpn vandaan komen?

Dat is niet erg,Als de switch maar IGMP snooping ondersteunt.


merk acradyan      kabel rechtstreeks van kastje naar gele poort 1 modem   ,gistren met de v8 werkte alles nog ,behalve wat haperingen afentoe nbevroren beeld e nu met de v10  niets 


merk acradyan      kabel rechtstreeks van kastje naar gele poort 1 modem   ,gistren met de v8 werkte alles nog ,behalve wat haperingen afentoe nbevroren beeld e nu met de v10  niets 

log eens in op 192.168.2.254 , Welke firmware heeft de v10?

 


ale op internet bekende stappen geprobeerd ,geen resultaat ,kpn zegt dat het kastje stuk is ,maar ik geblokeerd ben tot de oude modem [ingeleverd op het postnl punt [ terug is ,pas dan kunnen ze een nieuw kastje toe laten sturen 


Even voor de duidelijkheid: internet doet het wel?


anders was ik nu niet online :grinning:


anders was ik nu niet online :grinning:

Ok top,

log eens in op 192.168.2.254 , Welke firmware heeft de v10?

 

Wil je dit eens doen?:point_up_2:


Heb je de tv ontvanger al naar fabrieksinstellingen gereset? 


toch maar invertrouwen de modem omgeruild , alles aan gesloten ,nu heb ik dus geen tv meer, alle foutprocedures doorlopen , klanten service gebeld , die hebben door gemeten ,en hun conckusie is dat het het tv kastje is en niet de modem !!! vorige medewerker had verkeerde diagnose ,hellaas kunnen jullie geen ander kastje sturen omdat de oude modem [ligt bij het post,nl punt nog niet terug] is,dus lekker in de lockdown zonder tv !!! ben echt zwaar teleurgesteld in de kpn

 

Dat tv kastje is natuurlijk niet opeens stuk. Zal hem eerder in de verbinding liggen. Waarschijnlijk in de war door de modemwissel. MAC adres laten cleanen is dan nodig.

Vlan34 die in de weg zit zou ook kunnen, maar dat zou nu niet meer voor moeten komen, plus de op v8 werkte het.


alles opgelost   ,medewerker die ik vanochtend aan de lijn had liet me via een pinnetje in het gaatje naast de powerknop van de v10  de modem hard resetten ,daarna werkte alles 

hoe simpel kan het zijn   iedereen bedankt voor het meedenken