Skip to main content

hallo ik heb een experiabox v10a, en ik heb er sinds een aantal weken om de zoveel tijd last van dat hij ineens opnieuw gaat opstarten. 

waarom hij dat doet weet ik niet. 

waarschijnlijk heeft hij het al veel langer omdat mijn soundbar het al enkele maanden zegt dat hij disconnected is. 

ik heb de modem vorige week al een zelftest laten doen, maar die geeft aan dat alles in orde is.

wat kan ik hiermee? 

en een netgear gs108

Echt de GS108?Niet de GS108E?

Als het echt de GS108 is, raad ik aan om die te vervangen voor een GS108E.

 

nee echt een gs108. 

ik heb dat ding al 7 jaar. 

maar goed ik zag al dat daar dus geen snooping op zit net. 

hoe log ik trouwens in op die switches?

heb ik nog nooit gedaan 


Dat staat op pagina 16 van de handleiding:

www.downloads.netgear.com/files/GDC/GS105EV2/WebManagedSwitches_UM_EN.pdf?_ga=2.261158213.991074048.1654505904-340501115.1654505904

nee echt een gs108. 

ik heb dat ding al 7 jaar. 

maar goed ik zag al dat daar dus geen snooping op zit net. 

hoe log ik trouwens in op die switches?

heb ik nog nooit gedaan 

Dan raad ik sterk aan die te vervangen voor een GS108E.


Afhankelijk van de generatie van de gs108e heb je een apart programma op je pc nodig om in te loggen of heb je een webinterface (v3). Mogelijk gaat dit ook op voor de 108 zonder ‘e’. Even iets om op te letten.


ze staan hemelsbreed 3,5 meter van elkaar af. 

er zit alleen een plavond tussen. 

Als je een goed geïsoleerd huis hebt, kan dit een probleem zijn. Probeer ze toch eens op andere locaties.

 

en een netgear gs108

Echt de GS108?Niet de GS108E?

Als het echt de GS108 is, raad ik aan om die te vervangen voor een GS108E.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2384544/switch-netgear-gs108e/?pos=73

Een goede toevoeging van @martijn197108. Dit kan de storingsbron zijn. 


gisteren was het weer zover. 

ineens viel mijn tv beeld weer weg. 

ik vloog meteen naar de meterkast, en de modem was dus echt opnieuw aan het opstarten, dus niet alleen de wifi. 

wat mij nu wel begint op te vallen is dat het altijd in het weekend is dat het gebeurt. 

ik ben altijd thuis en door de weeks gebeurt het vrijwel nooit.

ik heb overigens de switch in de meterkast nog niet vervangen. 


Dat is wel opvallend, is er misschien een apparaat op de v10a aangesloten die je alleen in het weekend gebruikt?


Dat is wel opvallend, is er misschien een apparaat op de v10a aangesloten die je alleen in het weekend gebruikt?

nee alles wat er nu op aangesloten is, is altijd aangesloten. 

het was gisteren zelfs zo dat er minder apparaten in gebruik waren want ik was alleen thuis en ik was gewoon tv aan het kijken. 

maar ik weet niet of apparaten die uit staan evengoed van invloed zouden kunnen zijn.

nog even ter aanvulling.

op het modem gaat dus het RODE lampje branden


Kan je misschien het log hier posten?Dan kunnen we een beetje zien waarom hij uitvalt.

Ik weet niet of dat bij de v10a ook kan, ik heb die niet meer.


Kan je misschien het log hier posten?Dan kunnen we een beetje zien waarom hij uitvalt.

Ik weet niet of dat bij de v10a ook kan, ik heb die niet meer.

nee helaas. 

ik kom die modem weer niet in. 

ik heb laatst de regels al veranderd waardoor ik erin kon, maar nu werkt het weer niet. 

das ook zo k*t dat dat niet eens opgelost word. 

ik heb er laatst al eens in gekeken en daar was niks in te zien.

ik heb ook al een keer met kpn gebeld en die zag dus ook niet dat hij elke keer opnieuw opstartte.

zo vaag.

ik zie het gewoon gebeuren in de meterkast maar in de log niet. 


nee helaas. 

ik kom die modem weer niet in. 

ik heb laatst de regels al veranderd waardoor ik erin kon, maar nu werkt het weer niet. 

das ook zo(_)dat dat niet eens opgelost word. 

ik heb er laatst al eens in gekeken en daar was niks in te zien.

ik heb ook al een keer met kpn gebeld en die zag dus ook niet dat hij elke keer opnieuw opstartte.

zo vaag.

ik zie het gewoon gebeuren in de meterkast maar in de log niet. 

Tsja, Misschien de v10a ook nog eens resetten?Ik zou in ieder geval die switch een keer vervangen, want switches zonder igmp snooping kunnen soms ook rare reacties van het modem veroorzaken.Je hebt koper toch?Is het dsl-kabeltje rond of plat?


nee helaas. 

ik kom die modem weer niet in. 

ik heb laatst de regels al veranderd waardoor ik erin kon, maar nu werkt het weer niet. 

das ook zo(_)dat dat niet eens opgelost word. 

ik heb er laatst al eens in gekeken en daar was niks in te zien.

ik heb ook al een keer met kpn gebeld en die zag dus ook niet dat hij elke keer opnieuw opstartte.

zo vaag.

ik zie het gewoon gebeuren in de meterkast maar in de log niet. 

Tsja, Misschien de v10a ook nog eens resetten?Ik zou in ieder geval die switch een keer vervangen, want switches zonder igmp snooping kunnen soms ook rare reacties van het modem veroorzaken.Je hebt koper toch?Is het dsl-kabeltje rond of plat?

nee ik heb glasvezel.

en idd ik ga zo meteen even kijken naar een andere switch. 


Tsja, Misschien de v10a ook nog eens resetten?Ik zou in ieder geval die switch een keer vervangen, want switches zonder igmp snooping kunnen soms ook rare reacties van het modem veroorzaken.Je hebt koper toch?Is het dsl-kabeltje rond of plat?

nee ik heb glasvezel.

en idd ik ga zo meteen even kijken naar een andere switch. 

top!Maar wel eentje met IGMP snooping hè?😉

Overigens zou je ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos kunnen maken en daarna het modem herstarten, misschien helpt dat ook nog een beetje.


Tsja, Misschien de v10a ook nog eens resetten?Ik zou in ieder geval die switch een keer vervangen, want switches zonder igmp snooping kunnen soms ook rare reacties van het modem veroorzaken.Je hebt koper toch?Is het dsl-kabeltje rond of plat?

nee ik heb glasvezel.

en idd ik ga zo meteen even kijken naar een andere switch. 

top!Maar wel eentje met IGMP snooping hè?😉

Overigens zou je ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos kunnen maken en daarna het modem herstarten, misschien helpt dat ook nog een beetje.

ja dat komt goed.

glasvezelkastje en ook de modem heb ik laatst al 5 minuten stroomloos gehad.

 


nou ik heb een nieuwe netgear gs108e switch gekocht en aangesloten.

ik heb ook alle 3 mijn switches meteen gecheckt of igmp snooping aan staat.

ik ben benieuwd of het gezeur nu over is.

afwachten weer. 


Ik hoop het!Laat maar weten.