Skip to main content

Modem/router (Experia Box V8) heeft serieuze problemen en moet vervangen worden. Op zich geen probleem, aanvraag van een vervanger was zo geregeld.

De vervanger bleek een Experia Box V12, waar ik volgens de documentatie al bepaalde instellingen niet kan wijzigen, rant één.

Rant twee: Om dat ding in ontvangst te kunnen nemen op een afleverpunt (waarom niet thuis bezorgd :? ), moet ik de oude daar gelijk inleveren. Mooi niet, dat ik de oude inlever voordat ik zeker weet dat de nieuwe goed werkt, ik heb een werkende internetverbinding nodig om thuis te kunnen werken.

 

Ik ben nu aan het kijken wat ik hier verder aan kan doen, maar dit soort stupiditeiten is niet bepaald bevorderlijk voor klantbehoud.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Als 1 en 2 je niet bevallen is 3 de V8 houden of 4 een eigen modem kopen en aansluiten.

Veel meer smaken zijn er niet.


Als 1 en 2 je niet bevallen is 3 de V8 houden of 4 een eigen modem kopen en aansluiten.

Veel meer smaken zijn er niet.

Er is altijd smaak 5, overstappen naar de concurrentie, een optie die ik serieus overweeg, dit is niet het eerste akkefietje.


Dan heb je kans op smaak 2 er bij te krijgen, geen verbinding omdat de boel niet werkt, maar is idd mogelijk.

Succes met de keuze maken.


Die kans is alleen aanwezig, als ik het over dezelfde lijn laat lopen.


Tsjonge hoe moeilijk kan je het jezelf maken.  Kpn heeft geheel logisch voor deze strategie gekozen en als het je niet bevalt je gewoon naar een ander. We gaan anno 2022 toch niet meer voor zoiets onbenulligs heen en weer rijden.


Ach Joep, dat is de mentaliteit, ik wil en anders.

Dus @APVeening veel plezier bij de kabelboer, of je bent 1 van de gelukkige die 2 glasvezels in huis heeft.


Beste @APVeening, welkom! Het retourproces van de Experia Box is het meest efficiënt en milieuvriendelijk. Je hoeft én niet een tweede keer naar een PostNL punt voor het omruilen, wij hoeven er niet achteraan te gaan als dat toch niet gebeurt en daarnaast hoeft PostNL niet een extra rit te maken door 'm bijvoorbeeld bij jou op te halen. En in de regel sturen we een nieuw modem, omdat de oude niet meer goed werkt. Die zou je dan sowieso niet willen houden. En voor het gros van de mensen, werkt de Box 12 prima. Voor mensen die wat extra's willen is er tegenwoordig de mogelijkheid voor vrije modemkeuze


Die oude werkte inderdaad niet goed meer, maar door eerst het oude modem te verwijderen en dan maar te hopen dat het nieuwe modem het wel goed zou doen, zou ik het voor mij onaanvaardbare risico nemen te lang zonder werkende internetverbinding te zitten. Niet alleen heb ik die werkende internetverbinding nodig voor mijn werk, ik heb hier ook een paar kinderen, die het nodig hebben voor school. En tegenwoordig gaat ook TV via diezelfde verbinding, dus ze even voor de TV zetten is ook geen praktisch alternatief meer. Wat betreft efficiënt, dat is voor mij van ondergeschikt belang en er bij het afhaalpunt pas achter komen, dat ik het oude modem mee had moeten nemen is ook niet echt efficiënt. Wat betreft milieuvriendelijk, dat afhaalpunt zit op loopafstand. 

 

Samengevat: Die oude komt binnenkort wel jullie kant op en die nieuwe hoef ik niet meer, ik heb zelf al een modem aangeschaft, dat volledig aan mijn eisen voloet. En ja, ik was al op de hoogte van vrije modemkeuze.


Als 1 en 2 je niet bevallen is 3 de V8 houden of 4 een eigen modem kopen en aansluiten.

Veel meer smaken zijn er niet.

 

@APVeening Dus toch smaak 4 geworden, de beste keuze in mijn ogen, en voor jou Info, zou de V8 toch omruilen of hem houden, bij smaak 5 moet je hem inleveren en als je smaak 2 krijgt, geen verbinding, heb je hem nodig als je KPN moet bellen voor een oplossing.

 

Admin: quote toegevoegd voor de volledigheid


Hele goede toevoeging Doornekamp! 


@Doornekamp33 Smaak 4 totdat ik tijd heb voor smaak 5.