Skip to main content

Hallo, vandaag heb ik de kpn box 12 gekregen, waar op mijn oude modem de PlayStation via een rj45 kabel - rj 45 op de modem was aangesloten,  nu past mijn rj45 kabel niet meer in de nieuwe box vermoed dat het een rj11 aansluiting is zijn er verloopjes of bestaat er een kabel van rj45 naar rj11 ?  Nu heb ik niets meer geen tv, telefoon en mail. Wie kan mij helpen?

De ps4 past nog steeds in de gele lanpoorten van het modem.

 


Hallo @Ps4 versus kpnbox 12 

De KPN Box 12 heeft net als alle KPN modems nog steeds RJ45 aansluitingen.

Zie de gele aansluitingen Ethernet 1 - 4


Hi @Ps4 versus kpnbox 12, welkom hier. 

Als ik het goed begrijp werkt er nu helemaal niets bij jou. 

Heb jij thuis glasvezel? Dan sluit je de kabel vanaf het glasvezelkastje op de rode WAN-poort op de Box 12. Heb je thuis geen glasvezel? Dan sluit je de kabel van de aansluiting op de grijze DSL-poort. Herstart daarna de BOX 12. Nu hoort alles weer te werken. 

De PS4 sluit je, zoals al benoemd hier, op een gele poort aan. 


Het zit zo mijn tv ontvanger is doormiddel van HDMI Op de ps4 aangesloten 

vanuit de ps4 loopt een lan kabel naar de modem  die dus niet op de dsl  past begrijp ik het dan goed als ik de lan kabel op een van de ethernet poorten Plasts dan zou hij het moeten doen .
dan blijft de dsl poort dus ongebruikt?

 


Geen glasvezel


Het werkt niet  helaas de internet verbinding blijft knipperen

dat zou betekenen dat ik ouderwets een scartkabel van tv naar tvontvanger moet aansluiten en de ps4 middels lan op Deen van de gele poorten dat is toch gek

 


Het zit zo mijn tv ontvanger is doormiddel van HDMI Op de ps4 aangesloten 

Dat kan niet. De tv ontvanger zit doormiddel van een hdmi kabel op de tv aangesloten. En moet via een utp-kabel op het modem aangesloten worden.

Voor de Playstation geldt hetzelfde. Met een hdmi kabel verbonden met de tv en met een utp-kabel verbonden met het modem. 

vanuit de ps4 loopt een lan kabel naar de modem  die dus niet op de dsl  past begrijp ik het dan goed als ik de lan kabel op een van de ethernet poorten Plasts dan zou hij het moeten doen .
dan blijft de dsl poort dus ongebruikt?

Ja. Die dsl poort blijft ongebruikt als u glasvezel heeft.


Nee mijn tv heeft geen HDMI alleen Scart dit is hoe PlayStation het adviseert en altijd zo gewerkt heeft ik heb geen glasvezel

 

 


….
Ja. Die dsl poort blijft ongebruikt als u glasvezel heeft.

Geen glasvezel

Dan moet er nog ergens een kabeltje loshangen @Ps4 versus kpnbox 12 . Een kabeltje met een rj-11 connector wat het modem verbindt met het ISRA punt. Dat is de aansluiting waar de kabel van KPN het huis binnenkomt. Dat sluit je aan op de DSL poort van het modem.


Verdomd je had gelijk er was nog een kabeltje terug geschoten bedankt jongens jullie hebben het opgelost voor me


Ben niet blond 🙈


Graag gedaan @Ps4 versus kpnbox 12 , met vereende krachten komen we er wel.


Goed om te lezen dat het opgelost is.