Skip to main content
Antwoord

Moet V10 dagelijks herstarten wegens wegvallend internet

• October 7, 2025
  • 7 reacties
  • 121 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen, 

Het afgelopen jaar vaker last gehad van wegvallend internet. Het enige dat werkte was het resetten van het modem. Kan op zich gebeuren echter de frequentie neemt alleen maar toe. Enkele maanden geleden naar om de dag, naar dagelijks en tegenwoordig soms zelfs 2 keer per dag. Het modem uitrekken en na 10 seconden weer insteken helpt. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. 

ik weet dat het niet aan de apparaten ligt omdat ik op meerdere apparaten tegelijk geen internet hebt, tv’s, gsm, radio etc. 

Wat kan ik hier aan doen? In de meeste topics met dit probleem lees ik dat men uiteindelijk uitkomt op een nieuw modem, ik zie ook dat dit probleem vaker speelt met een oudere Experia Box V10

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Wesley Kroes, heb je het eerste superwifi punt nog dicht bij je experiabox staan? Met de nieuwe firmware moet die wat verderop staan namelijk omdat de V10 ook weer wifi uit mag zenden.

Eerder vroeg ​@Marlon92 of je bekabelde internet ook wegvalt, als dat zo is wil ik je meteen adviseren even te bellen (maak hier een belafspraak) dan leest een collega de lijn even voor je uit! Dit moet goed op te lossen zijn!

7 reacties

• October 7, 2025

Valt internet op bekabeld aangesloten apparaten ook weg?

Heb je WiFi versterkers? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2025

Ik heb 3 super Wifipunten, waarvan 2 via kabel.

• October 7, 2025

Witte SuperWiFi's of zwarte? 

Welke firmware staat er op de Experiabox? Dat kun je zien als je naar http://192.168.2.254 gaat. Bij de nieuwe firmware zie je de versie voor het inloggen al staan. Bij de oude firmware staat er linksboven "ZTE".

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2025

Hoi Marlon, 

Betreffen de witte superwifi punten. De firmware is versie v5.00.61 build511

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 8, 2025

Hoi ​@Wesley Kroes, heb je het eerste superwifi punt nog dicht bij je experiabox staan? Met de nieuwe firmware moet die wat verderop staan namelijk omdat de V10 ook weer wifi uit mag zenden.

Eerder vroeg ​@Marlon92 of je bekabelde internet ook wegvalt, als dat zo is wil ik je meteen adviseren even te bellen (maak hier een belafspraak) dan leest een collega de lijn even voor je uit! Dit moet goed op te lossen zijn!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 8, 2025

Hoi Thomas,

De afstand mee geëxperimenteerd, van verder weg tot dichtbij. Iedere keer hetzelfde probleem, met ieder punt, ook die via een kabel zijn verbonden op de eerste en tweede etage. 

Ik heb geen andere apparaten rechtstreeks verbonden met de Experiabox, enkel de wifipunten zelf. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah duidelijk, kun je eens met ons bellen? Dan denken mijn collega's even mee! Wil je ons laten weten hoe t afloopt?