Skip to main content
Beantwoord

Mogelijkheden om in de KPN Experia Box internettoegang van bepaalde apparaten te beperken

• January 11, 2026
  • 3 reacties
  • 24 keer bekeken

Beste kpn internet gebruikers. 

In het verleden heb ik een fritsbox gehad waarbij ik apparaten kon zien via de frits app en deze toegang kon geven of het internet uit kon zetten van het internet. 

Nu heb ik glasvezel van kpn echter kan ik met geen mogelijkheid zien welke apparaten gebruik maken van mijn internet. Is er een mogelijkheid om via de kpn modem app deze in te zien en of aan en uit te zetten net zoals bij de fritsbox app?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Nazier786. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hier je vraag stelt. Dan kunnen we even kijken of we je verder kunnen helpen. 

In de MijnKPN app zit nu tegenwoordig een soortgelijke functie zoals jij die beschrijft voor de FRITZ!-app. Als je je Thuis-product hebt gekoppeld, kun je gaan naar ‘Mijn Wifinetwerk’. Vervolgens kun je gaan naar ‘Apparaten’. ‘Mijn apparaten’ en daar kun je per aangemeld apparaat kiezen of het wel of niet toegang krijgt. Ook kun je in de app via ‘Ouderlijk toezicht’ per apparaat schema's instellen en bepalen wanneer de Wifi uit en aan gaat. 

Een andere mogelijkheid om internetrestricties op te leggen aan apparaten is via MAC-filtering. Hoe dit precies werkt en hoe je dit aan zet, kun je lezen in het Kennisbankartikel hieronder. 

Laat maar weten of je hier iets aan gehad hebt of dat je nog vragen hebt!

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 13, 2026

Hoi ​@Nazier786. Welkom op de KPN Community! Goed dat je hier je vraag stelt. Dan kunnen we even kijken of we je verder kunnen helpen. 

In de MijnKPN app zit nu tegenwoordig een soortgelijke functie zoals jij die beschrijft voor de FRITZ!-app. Als je je Thuis-product hebt gekoppeld, kun je gaan naar ‘Mijn Wifinetwerk’. Vervolgens kun je gaan naar ‘Apparaten’. ‘Mijn apparaten’ en daar kun je per aangemeld apparaat kiezen of het wel of niet toegang krijgt. Ook kun je in de app via ‘Ouderlijk toezicht’ per apparaat schema's instellen en bepalen wanneer de Wifi uit en aan gaat. 

Een andere mogelijkheid om internetrestricties op te leggen aan apparaten is via MAC-filtering. Hoe dit precies werkt en hoe je dit aan zet, kun je lezen in het Kennisbankartikel hieronder. 

Laat maar weten of je hier iets aan gehad hebt of dat je nog vragen hebt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Hey Arjan.

Supper tof man heb het gevonden. 

Alleen nog een vraag. Nu wil ik de ps5 van mijn zoontje aan en uit kunnen zetten van het net af.

Echter zie ik die niet in de lijst terug.

Moet ik hier een naam voor aanmaken?

En ik zag in het bovenstaande artikel dat apparaten die bekabeld zijn deze niet aan afsluiten van het net? Klopt dit?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooi dat je het hebt gevonden, maar je noemt een goed punt. Ouderlijk toezicht en MAC-filtering is alleen in te stellen voor draadloos verbonden apparaten. 

Nu heb ik even rondgeneusd, maar wellicht ben je voor de Playstation 5 geholpen met de De PlayStation Family™-app. Daarmee kun je ook speeltijd en uitgaven bijvoorbeeld beperken.