Skip to main content

Jaren geleden heb ik een modem Experia Box v9  met hangbeugel van KPN aan de muur door KPN laten installeren. Maar deze krijg ik met geen enkele officiële Modem handleiding of beweging van de beugel of muur af. Kan hiervoor een KPN monteur komen? En eventueel gelijk de nieuwe modem komen installeren?

Een KPN monteur spreken via KPN is namelijk niet mogelijk. Een monteur komt alleen langs met bestelde producten. Zeer slecht bereik voor persoonlijke vragen. De klantenservice is gewoon iemand zonder ervaring en heeft me verkeerde informatie gegeven over dat ik een monteur afspraak hierover kan maken. 

Want ik moet deze oude Experia Box modem inleveren voor een nieuwere variant en dit nog voor januari volgens KPN. Want anders word mijn internetverbinding onveilig geeft KPN aan. Volgend jaar krijg ik pas glasvezel. Waardoor ik nu alvast een nieuwe modem nodig heb. 

Nou... ik gebruik ook de v9. En zo onveilig is die nou ook weer niet dat er heel veel haast bij het vervangen is.

Een afspraak met een monteur is volgens mij altijd wel mogelijk. Maar misschien niet gratis. Het vervangen van een modem is iets wat de klant gewoon zelf hoort te kunnen. 

Er zitten sleufgaatjes in de beugel. Het modem kun u gewoon iets oplichten. Dan neemt u hem zo van de muur af. Misschien klemt het een beetje. Een beetje kracht zetten misschien. Al zou de beugel stuk gaan, dan geeft dat niets denk ik.


. De klantenservice is gewoon iemand zonder ervaring en heeft me verkeerde informatie gegeven over dat ik een monteur afspraak hierover kan maken. 

 

De eerste lijn van de KPN klantenservice is niet iemand, het is een geluidje dat wordt gegenereerd met een computer met een scriptje dat zogenaamd intiligent wordt gevolgd. 

Ben je tijdens het gesprek niet tevreden, dan zeggen “ik wil een medewerker spreken”. Hierop is de computer ingericht en ontstaat er vrijwel direct een interupt, waarop het programma tot de fase over gaat om u echt met iemand in gesprek te brengen. 


Hi @Flower22, welkom hier. 

Ik ben vooral benieuwd waarom het niet lukt om die modem los te krijgen van de muur. 

Als ik het goed heb zou je het omhoog moet kunnen schuiven en daarna naar je toe kunnen trekken. Heb je anders een foto voor ons van hoe de modem hangt? Dan kunnen we meedenken. 


Geen idee hoe ik m’n vraag van de modus af moet halen. Het was al voor de 1e antwoord niet meer nodig.. 


Fijn om te lezen dat het opgelost is.