Skip to main content

Zoals de titel zegt, na de update V14.C.23.16.00 werkt topology & verbonden apparaten niet meer.
Ik meld deze bug via het forum omdat de knop feedback verwijderd is in de software versie V14.C.23.16.00.

Uiteraard heb ik een modem reboot gedaan, maar helaas zonder resultaat.

 

 


Ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem, om dit op te lossen doe je een fabrieksinstellingen reset van de modem en dan werkt het weer.


Ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem, om dit op te lossen doe je een fabrieksinstellingen reset van de modem en dan werkt het weer.

Dat wil in bepaalde situaties inderdaad helpen Bart! Bedankt voor de terugkoppeling en het delen van deze oplossing met de Community!


Reste naar fabrieksinstellingen, dan ben je toch alle aanpassingen kwijt? Handig... 


Reste naar fabrieksinstellingen, dan ben je toch alle aanpassingen kwijt? Handig... 

Dat klopt, soms moet je pijn lijden in het leven haha.

 

Ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem, om dit op te lossen doe je een fabrieksinstellingen reset van de modem en dan werkt het weer.

Dat wil in bepaalde situaties inderdaad helpen Bart! Bedankt voor de terugkoppeling en het delen van deze oplossing met de Community!

In dit geval was het pijn lijden voor niks, na twee keer inloggen werkt het alweer niet meer @Remco van KPN. Kan jij dit toch intern oppakken? 


Standaard antwoord: reset naar fabrieksinstellingen. Tot het weer gebeurt.

@Remco van KPN ik zou graag een instellingen backup optie zien in het modem. Dan kun je in deze gevallen een reset doen en daarna een restore van de instellingen. Scheelt een boel werk en frustratie.


Reste naar fabrieksinstellingen, dan ben je toch alle aanpassingen kwijt? Handig... 

Dat klopt, soms moet je pijn lijden in het leven haha.

 

Ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem, om dit op te lossen doe je een fabrieksinstellingen reset van de modem en dan werkt het weer.

Dat wil in bepaalde situaties inderdaad helpen Bart! Bedankt voor de terugkoppeling en het delen van deze oplossing met de Community!

In dit geval was het pijn lijden voor niks, na twee keer inloggen werkt het alweer niet meer @Remco van KPN. Kan jij dit toch intern oppakken? 

Graag een blijvende oplossing!


Graag een blijvende oplossing. Zoals wordt aangegeven dat het probleem weer na enkele dagen weer terug is kopen we niets voor @Remco van KPN. Pleistersplakken is geen optie.


Dat ben ik met je eens Hobbur, ik heb even navraag gedaan en helaas zien we dat dit toch nog in sommige situaties voorkomt.

Het probleem wordt dan veroorzaakt door één van je apparaten binnen je netwerk, niet in de zin dat deze defect is maar het gaat dan mis bij het opvragen van het netwerkoverzicht.

Als het netwerkoverzicht wordt opgevraagd kijkt die naar een responsetabel en soms bevat die tabel dan de verkeerde informatie van één van je apparaten waardoor de webinterface vastloopt en niets meer laat zien.

Je zou het apparaat kunnen achterhalen welk apparaat het is door alles los te koppelen en dan één voor één weer aan te sluiten. Na elk apparaat check je dan de topologie weer en kijk je welk apparaat dit veroorzaakt. 

Dit is wel arbeidsintensief maar op dit moment de enige oplossing die ik kan bieden. We werken aan een update maar het is nog niet bekend wanneer deze komt.


Graag een blijvende oplossing. Zoals wordt aangegeven dat het probleem weer na enkele dagen weer terug is kopen we niets voor @Remco van KPN. Pleistersplakken is geen optie.

Heb jij toevallig een Nas server die twee netwerk aansluitingen heeft ? 


Als het netwerkoverzicht wordt opgevraagd kijkt die naar een responsetabel en soms bevat die tabel dan de verkeerde informatie van één van je apparaten waardoor de webinterface vastloopt en niets meer laat zien.

Testen jullie de software eigenlijk zelf wel? Waarom worden dit soort dingen niet gewoon afgevangen zoals bij gedegen software-development het geval is?


Nope, ik heb geen NAS server!