Skip to main content

Na dat het modem een update heeft uitgevoerd, zie ik het wifi netwerk niet meer van het modem..

Hoe kan ik dit oplossen? HELP

Hallo @Mark1704 

 

Welke type witte Experiabox box heb je of heb je een zwarte Box 12.

Heb je zelf de WiFi naam (SSID) ooit veranderd, ik kwam net tegen op het forum dat de WiFi naam en wachtwoord weer teruggezet waren na de update naar de originele naam die je achterop het modem kan vinden.

Misschien is dat bij jou ook gebeurd, zie je het SSID wat achterop je modem staat vermeld wel terug bij de WiFi netwerken?

 


De netwerk naam is niet aangepast in het verleden.. de naam is niet terug te vinden in de wifi kanalen.. handmatig toevoegen gaat ook niet..

Het is een 12.. 

Wifi manager zegt dat alles goed is alleen het wifi netwerk is niet zichtbaar om te kiezen..


Brand het WiFi lampje wel op het modem?

Je kan WiFi eventeel aanzetten via het WiFi knopje aan de zijkant, die indrukken tot het WiFi lampje aangaat.

Als hij al aanstaat dan kan je inloggen in het modem via http://192.168.2.254  en daar kijken hoe je WiFi nu staat ingesteld, wellicht heeft die toch ineens een andere naam gekregen.

 

Heb je ook WiFi extenders in huis zoals SuperWifi’s?


Wifi manager zegt dat alles goed is alleen het wifi netwerk is niet zichtbaar om te kiezen..

U heeft dus geen WiFi. Hoe kunt u dan überhaupt de WiFi Manager doen dan?


Ik heb nog twee extra wifi punten en die hadden voorheen een ander wifi naam.. lijkt nu dat door de update alles een en dezelfde wifi naam heeft gekregen..

Maar niet de wifi naam van het modem maar van de externe wifi punten..

Zou dat kunnen?


Ja dat kan, de WiFi SSID naam en het wachtwoord worden opgeslagen op de KPN servers, het modem heeft ze daar nu ook vandaan gehaald, het modem werkt nu samen met die extra WiFi punten om 1 WiFi netwerk te vormen.


Aha.. top bedankt dan is het 'probleem' denk ik opgelost.. ik kwam er achter omdat Chromecast niet meer verbonden zat binnen men netwerk..

Probleem opgelost en bedankt