Skip to main content
Vraag

Na het uitschakelen van de Extra Wifinetwerken blijven deze aan staan

• June 27, 2025
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een KPN box 12 met 2 superwifi1 punten. Bij mij blijven de extra wifi netwerken (“ExtraWiFi2G” en “Extra WiFi5G”) zichtbaar en actief, ook al zijn deze uitgeschakeld in het dashboard. Ik heb deze extra wifi netwerken niet nodig. Sowieso is alles een stuk onstabieler geworden sinds de recente software updates; zo is bijvoorbeeld de 5G verbinding regelmatig niet beschikbaar en valt de verbinding met mijn Nest camera regelmatig weg. Wellicht lost het uitschakelen van de extra wifi netwerken deze instabiliteit op.

Hoor graag jullie advies.

Groeten, Rogier

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Roche, dat is inderdaad een vreemde situatie. Je zet ze dus in de interface van het modem uit? Welke versie van de software draai je op jouw Box 12? Als het niet lukt dan zou je een reset van het modem kunnen overwegen. Kijk ook even in het volgende artikel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 9, 2025

Hallo Remco, dank voor je reactie. Ja dat klopt, het staat uit in de interface, maar de extenders (ben ik nu achter) blijven de extra wifi netwerken uitzenden. Resets van de extenders heb ik ivm verschillende andere problemen al meerdere keren uitgevoegd, maar helaas zonder resultaat.

Box 12 firmware; V12.C.24.16.14, rescue firmware: V12.C.24.05.08. Firmware van beide extenders: SW1.C.24.13.06

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is de goede firmware Roche, dus ik kan dit niet helemaal plaatsen. Het enige wat ik nog kunnen adviseren is om die punten eens een reset te geven.