Skip to main content
Vraag

Na laatste software update problemen met de wifi

• 25 februari 2025
  • 13 reacties
  • 555 keer bekeken

Fijn zo een nieuwe update NOT! Lampen en camera werken niet meer extra wifi punt niet opnieuw te installeren. Als je de wifi manager wil doorlopen zegt hij dat je geen verbinding met het internet hebt, terwijl je dat wel toevallig hebt. Boven bijna geen internet. Baal als een stekker, ben al vele jaren klant van KPN maar overweeg nu toch echt over te stappen. Wat een bende.

13 reacties

• Slimmerik
  • 57 reacties
  • 25 februari 2025

Welke modem, firmware en wifiinstellingen heb je?

Kan je misschien een screenshots posten van je settings? Want nu is het maar raden waarom het niet werkt

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 februari 2025

Als je mij kan vertellen waar ik dat allemaal kan vinden🙃

Ik heb hetzelfde probleem, verbindingen wifi lampen vallen spontane weg, en zijn niet meer te verbinden..

Ik heb een Xperia box10

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

Inmiddels doet het superwifi punt het wel weer, maar de lampen zijn een drama net als bij auroraborealis. Camera nog niet aan de praat gekregen ik heb de box 12

• Slimmerik
  • 57 reacties
  • 28 februari 2025

Kom je wel in de webinterface van je modem? (192.168.2.254 indien niet aangepast), je kan daar je extra wifinetwerk opnieuw instellen/aanzetten.  Wifmanager bestaat volgens mij niet meer, dit zal via mijnkpn app moeten (alleen die doet het bij mij ook niet), maar de webinterface werkt sowieso het beste.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16391 reacties
  • 28 februari 2025

Hoi ​@MaxNoah. Dat klinkt ontzettend frustrerend, en ik begrijp goed dat je hier baalt. De nieuwe KPN Software werkt inderdaad anders. In de V10 kon je de wifi-frequenties eerder splitsen, maar in de nieuwe software is die optie vervangen door Extra wifi. Hiermee kun je een extra wifinetwerk aanzetten en zelf kiezen of dit zowel 2,4GHz als 5GHz gebruikt, of slechts één van beide. Meer over hoe je Extra wifi instelt of aanpast met de nieuwe Software lees je hieronder. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

Ik kom gewoon in mijn modem, heb ook nog steeds mijn extra 2,4 hz internet, ga morgen de ladder op om mijn camera terug naar fabrieksinstellingen te zetten kijken of ik hem dan kan installeren en instellen, lampen knallen er nog steeds om de haverklap uit, als dit iedere keer na een update is ben ik niet blij. Wat ik dan verder nog kan doen in de webinterface geen idee

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Fijn dat je in je modem kunt en dat je 2.4 GHz-netwerk nog werkt. Hopelijk lukt het om de camera na een reset weer te verbinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Voor de rest is de update waardeloos, alle dingen verbonden met wifi knallen er steeds uit. Mijn printer werkt niet meer op wifi het bereik van de pc op zolder is waardeloos, ik had daar nooit problemen mee. Inderdaad werkt ook de wifi manager niet ook niet in de MijnKPN app. Zodra ik op kan zeggen ben ik weg.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Wat vervelend dat je wifi niet goed werkt na de update! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je de modem en je SuperWifi-punten al opnieuw opgestart? Haal de stekker van de modem er 10 seconden uit en sluit daarna alles weer aan.

Je printer moet misschien opnieuw verbinding maken met de wifi. Heb je al geprobeerd de wifi-instellingen van de printer opnieuw in te stellen? Voor het slechte bereik op zolder: als het eerder goed werkte, kan het helpen om de wifi opnieuw in te stellen via de MijnKPN-app (als die het weer doet) of via de instellingen van de modem.

Elmer Lie
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 maart 2025

.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 16 maart 2025

Alles al tig keer opnieuw opgestart. Wifi manager ook al een paar keer gedaan, maar wifi signaal is niet stabiel. Het een na het ander klapt er steeds uit, ook 1 van de wifi versterkers, camera, telefoon , Google schermen, slimme lampen enz wifi signaal gaat van 1 streepje naar 3,4 en weer terug

Elmer Lie
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 16 maart 2025

Hi,

Ik krijg deze week nu toch nieuwe superwifipunten van KPN. Zal blij zijn als dit opgelost is.

mvg,

Elmer Lie

Reageer