Skip to main content

Al maanden heb ik problemen op alle apparaten met wifi: twee telefoons en een laptop. Wifi valt uit en komt daarna weer terug. Op de telefoons verschijnt vaak de melding ‘netwerk instabiel’. Op de laptop moet ik steeds vaker een gestreamde uitzending opnieuw starten. Uiterst irritant. Nu heb ik er zó genoeg van dat ik de V10 een reset heb gegeven (reset+herstelknop 7 sec), naam en wachtwoord opnieuw ingesteld en… nu heb ik helemaal geen wifi meer! Mijn netwerkje heet dus Tonnet. Nu weet ik het niet meer. Ik denk: V10 defect. Wat denken jullie?
Hartelijk dank voor suggesties,
Ton.

 

 

 

Die lijst aan de rechterzijde van uw schermafdruk... zijn dat alle netwerken die op dit moment bij u beschikbaar zijn?

Dan kan ik me er wel wat van voorstellen dat het niet zo goed werkt... de "lucht" is gewoon verzadigd van WiFi bij u…

WiFi optimaliseren via de de WiFi Manager is met zoveel netwerken in de lucht ook nutteloos denk ik.

Nadat u op de website van KPN uw WiFi gegevens aangepast heeft, start dan het modem nog een keer opnieuw op.

Even ter verduidelijking: u heeft geen WiFi versterkers van KPN? 


Hallo @Tonbricoleur kom je in de netwerklijst wel de naam ‘Tonnet’ tegen?

Zo ja, als je daarmee verbindt, wat voor (fout)melding krijg je dan?

Zo nee, kun je wel bekabeld werken via de modem?

 


Ik sloot de schermafbeelding bij om te laten zien dat Tonnet niet in de lijst voorkomt. Die schermafbeelding is gemaakt op mijn computer, daar is de lijst met wifi-in-de-buurt inderdaad opvallend lang. Op de telefoons is die lijst veel korter. Kennelijk is de wifigevoeligheid van mijn iMac erg sterk.

Ja, bekabeld werken op mijn iMac lukt dus wel, al ervaar ik ook daar vaak vreemde verschijnselen die allemaal internetgerelateerd zijn.

Merci.


En: ik heb geen enkele wifiversterker.


Hallo @Tonbricoleur heb je de wifimanager al eens gedraaid?

De KPN Wifi Manager | KPN Community

 


@JanD Ja, op jouw advies: komt niets bijzonders uit, behalve de generieke waarneming dat ik in mijn kleine appartement goede wifi zou moeten hebben. Huhu.


Hallo @Tonbricoleur als je glasvezel hebt, haal de glasvezelkast dan ook eens minimaal 2 minuten van de stroom en daarna herstarten.

 


@JanD Glasvezel is net in de buurt aangelegd, de draadjes steken uit de grond, maar verder heeft niemand het nog. Ik niet, in elk geval. Merci

 


Hallo @Tonbricoleur dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Wacht eventuele reacties van mede forumleden af en/of het moderatieteam.

Succes.

 


@Tonbricoleur Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je problemen hebt met je verbinding. 

Ik verwacht persoonlijk niet dat de V10 defect is. Hoe branden bijvoorbeeld de lampjes op de V10? 

En als "Tonnet" niet te vinden is. Is dan wel het netwerk dat op de sticker achterop het modem staat zichtbaar?