Skip to main content

Na reset modem komt oude netwerknaam naar boven

• January 26, 2025
  • 6 reacties
  • 59 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Heb al een aantal keer het modem gereset. In eerste instantie lijkt dat te lukken, maar na een paar minuten komt mijn oude netwerknaam weer te voorschijn. Heb nu een keer of 5 met KPN gebeld. Ze beloven van alles. Ik elke maand een dik bedrag overmaken, maar de service is labber de kak. De beloofde snelheid van 1Gbps is in werkelijkheid rond de 150 Mbps.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 28, 2025

Hi ​@TdB133, welkom bij onze community. 

Ik begrijp dat je na een reset van je modem je oude netwerknaam weer ziet. Je kunt dan ook niet meer inloggen in de webinterface van je modem om dit aan te passen? Lukt het wel om dit via onze service tool aan te passen? 

Want je snelheid betreft, hoe meet jij dit? Via een netwerkkabel of via WiFi? 

Ik hoor graag van je, 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

Ben er zondag maar weer eens voor gaan zitten, want de super WiFi lag er weer eens uit. Na 5 keer achter elkaar een harde reset heb ik eindelijk kunnen inloggen in het modem, dus dat probleem is eindelijk opgelost.

De snelheid meet ik met mn mobiel via de thuis app, dus via wifi. Heb nu weer een test gedaan en voor mijn doen is het nu snel. Normaal gesproken is dit veel lager.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 31, 2025

Dat is in ieder geval nu opgelost. WiFi en via een telefoon is niet altijd betrouwbaar. Heb jij de kans om dit te meten op een laptop of pc met een netwerkkabel? Dan weten we welke snelheid er wordt geleverd tot de modem. 

Als ik even meedenk, heb je die hoge snelheid ook daadwerkelijk nodig? Niet om je te ontmoedigen maar bij "normaal” gebruik binnen een huishouden is dat niet nodig. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2025

Beste Alex,

Als jij nu je eigen bericht leest wat komt er dan bij je op?

Ik betaal grof geld voor een product, dan wil ik gewoon krijgen waar ik voor betaal of ik het nu nodig heb of niet.

Heb nu weer een ander probleem. Ik heb zwarte super WiFi. Sinds 2 weken branden de versterkers paars en wat ik ook doe en welke stappen ik volg, ik krijg ze niet niet goed. Heb nu een aardig dossier bij jullie opgebouwd, maar service ho maar. Ik krijg als antwoord: je kan je modem omruilen in een KPN winkel. 25 min rijden vanaf mijn adres. Ben er nu wel een beetje klaar. Ga nu de Consumentenbond inschakelen, want zo kom ik niet verder. Het enige wat ik wil is een nieuw modem die netjes aan de deur bezorgd wordt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 5, 2025

Je betaald voor een goede verbinding tot het modem. Alles wat daarna komt is voor jou.  Bekabeld moet je ca 930/930 halen.  Heb je die snelheid?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • February 10, 2025

Beste Alex,

Als jij nu je eigen bericht leest wat komt er dan bij je op?

Ik betaal grof geld voor een product, dan wil ik gewoon krijgen waar ik voor betaal of ik het nu nodig heb of niet.

Heb nu weer een ander probleem. Ik heb zwarte super WiFi. Sinds 2 weken branden de versterkers paars en wat ik ook doe en welke stappen ik volg, ik krijg ze niet niet goed. Heb nu een aardig dossier bij jullie opgebouwd, maar service ho maar. Ik krijg als antwoord: je kan je modem omruilen in een KPN winkel. 25 min rijden vanaf mijn adres. Ben er nu wel een beetje klaar. Ga nu de Consumentenbond inschakelen, want zo kom ik niet verder. Het enige wat ik wil is een nieuw modem die netjes aan de deur bezorgd wordt.

Ik bedoelde dat helemaal niet verkeerd verder, verder volledig met je eens. Mag ik weten waarom je een nieuwe modem denkt nodig te hebben? Als ik het goed begrijp ligt dit bij de SuperWiFi's die paars branden. Daar help ik graag. Laten we beginnen door de SuperWiFi's opnieuw te koppelen, heb je dit al gedaan zoals hieronder uitgelegd?