Skip to main content

Goedemiddag,

 

Begin deze week is in de nacht de software van mijn box 12 ge-update. Was versie 0060 en nu 0439.

Voor de update konden mijn vrouw en kinderen zonder problemen op ons thuisnetwerk samen minecraft spelen. 1 gooide de lanworld open en de rest kon zo inspringen. Nu (na de update) als de lanworld wordt geopend ziet de rest de server-pc niet. Nu moet ik handmatig het server ip-adres en poort nummer invoeren. Ik heb op de Box 12 de Upnp al aangezet maar nog steeds moet ik alles handmatig invoeren.
Op alle pc's en laptops staat netwerkdetectie en bestandsdeling aan.
Is er een instelling die ik over het zie?

Hi @Nilco! Goed dat je ondertussen een omweg hebt gevonden. Ik weet niet direct waarom het nu niet lukt via het thuisnetwerk te spelen. 

Wil je wel bevestigen dat je alle standaard stappen, zoals het resetten van je modem, hebt doorlopen?

Laat dat nog even weten. Als je dat gedaan hebt dan zet ik het door naar de technische dienst.


@Bram ik heb eerst netwerk herstart en toen dat niet werkte heb ik modem herstart. Ik heb het modem niet naar frabieksinstellingen  gereset.


@Nilco Ik heb overleg gehad. En ik wil je vragen het modem dan toch nog te resetten. De kans is groter dat er een instelling ergens blijft hangen.


@Bram ik zal loop van de week even resetten. Laat het je weten.


@Bram Modem naar fabrieksinstellingen gereset maar ik moet nog steeds ip-adres en poortnummer ingeven. 


@Nilco dan moet ik bekennen dat ik niet direct de oorzaak kan vinden. Misschien dat een andere forumgebruiker kan meekijken. Welke instellingen gebruik je en wat is je huidige setup?


2 pc's en 2 tv-boxen bedraad en 1 laptop en een berg tablets en mobiels draadloos. Alles staat op dhcp. Op laptops en pc's staat netwerkdetectie en media/bestanden delen aan. 


je kunt eens proberen om in het modem, onder thuisnetwerk, om IPv6 helemaal uit te zetten en daarna het modem even een herstart geven.


IPv6 staat al uit. Upnp staat aan.