Skip to main content

Ik zou graag willen dat de Wifi permanent uit blijft of een optie kan aanvinken dat het niet aan mag. Ik heb access points en de wifi optie van KPN is overbodig.

 

Dit probleem is gestart na de upgrade van V12. In de oude versie bleef die netjes uit.

Moet er nog wel bij aangeven, de gasten kanaal gebruik ik graag, de normale kanaal moet uitblijven.


Hi @Atillabayrambas

Heb je het modem reset al gedaan sinds dit speelt en daarna de wifi uitgeschakeld? 

Ik ben benieuwd of het dan wel uit blijft. 
Zo niet, wil je dan laten weten welke softwareversie er op je modem staat? Dit kun je in de webinterface van het modem vinden. 

Ook ben ik dan benieuwd welke access points je gebruikt.


@Atillabayrambas @Sanne_M 

Wifi uit te schalkelen gaat niet meer, zie ook 

@Atillabayrambas 

Jij kan over een omweg (tijdschema) alle vakken invullen en wifi signaal uitschalken. Gast-wifi gaat altijd samen met hoofdwifi, apart aan laten staan kan niet.


Hi @Atillabayrambas

Heb je het modem reset al gedaan sinds dit speelt en daarna de wifi uitgeschakeld? 

Ik ben benieuwd of het dan wel uit blijft. 
Zo niet, wil je dan laten weten welke softwareversie er op je modem staat? Dit kun je in de webinterface van het modem vinden. 

Ook ben ik dan benieuwd welke access points je gebruikt.

Dit is de versie die ik gebruik:

 

 

Ik heb een factory reset eerder uitgevoerd maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het doet zich nog steeds voor.

 

Verder gebruik ik de Deco M4 en X60 access points. Ik merk dat de verbinding soms stottert en adviseert Deco om de netwerk te optimaliseren. Als ik met de network monitoring app de wifi kanalen scan dan lopen ze soms elkaar in de weg. Dat heb ik tijdelijk opgelost door de modem in ieder geval een vaste kanaal toe te wijzen.

 

Ik heb de SSID nu op verborgen gezet zodat die in ieder geval niet in het lijst tevoorschijn komt. 

 

Daarnaast zou het wel mooi zijn als ik gewoon de gasten wifi kan blijven gebruiken en de primaire wifi uit omdat ik hier een subnet in kan aanmaken. De Deco's hebben wel een gasten functie maar geen aparte subnet.


@Atillabayrambas @Sanne_M 

Wifi uit te schalkelen gaat niet meer, zie ook 

@Atillabayrambas

Jij kan over een omweg (tijdschema) alle vakken invullen en wifi signaal uitschalken. Gast-wifi gaat altijd samen met hoofdwifi, apart aan laten staan kan niet.

Bedankt voor de info. Dan ligt het gelukkig niet aan mij 🙂.

 

Het zou mooi zijn als je gasten wifi als enige SSID aan kan laten staan. Ik zou denken dat je meer controle over zou moeten kunnen hebben.

 

Dan is het nog afwachten op een nieuwe versie waar de oplossing wordt aangeboden.


Die feedback zet ik door en dank @TDN! Die had ik even helemaal gemist. 😅


@Atillabayrambas @Sanne_M 

Wifi uit te schalkelen gaat niet meer, zie ook 

@Atillabayrambas

Jij kan over een omweg (tijdschema) alle vakken invullen en wifi signaal uitschalken. Gast-wifi gaat altijd samen met hoofdwifi, apart aan laten staan kan niet.

Ik heb het schema gebruikt. Zet  hem maar 15 minuten aan ergens midden in de nacht zodat je er overdag geen last van hebt. 🤓