Skip to main content
Antwoord

Na update KPN Box V12 wordt geen enkel apparaat meer herkend en wifi versterkers werken niet

• February 5, 2025
  • 7 reacties
  • 384 keer bekeken

Bedankt KPN! Na update modemsoftware wordt geen enkel apparaat meer herkend. Ook de wifi versterkers werken niet meer.

Na continue problemen met KPN TV+ nu ook dit nog. Het wordt tijd voor een andere provider!

Beste antwoord door Arjan van KPN

De hele morgen bezig geweest om alles weer aan het draaien te krijgen.

Wel een keer of 4 modem gereset, 2 superwifi (zwart) gereset en opnieuw geïnstalleerd, 4 bewakingscamera's gereset en opnieuw geïnstalleerd zelfs de vaatwasser was van streek.

Een uitstekende actie van KPN😫

Modemupdates zijn een noodzakelijk kwaad om je verbinding veilig en betrouwbaar te houden. Dit was een grote update omdat je modem over moest naar gehele nieuwe software, maar dit hoef je niet elke keer bij een update te verwachten. Van de toekomstige updates zal je zeer waarschijnlijk niets meer van merken. 

En als ik mij even richt tot ​@Kevinb892 en ​@piets-forum wil ik zeggen dat er niets zo vervelend is als een haperende Wifi-verbinding. Dan spreek ik ook uit eigen ervaring. Wat vaak helpt is je netwerk opnieuw op te bouwen en hard resets uit te voeren zoals je kunt lezen in dit bericht. Mocht dat niet helpen, dan wil ik jullie aanraden om een terugbelafspraak te maken. Dan kan een collega van mij jullie verbinding doormeten en jullie verder helpen. Je wordt dan gebeld om een moment dat het voor jou goed uitkomt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 6, 2025

Hoi ​@GoCo. Je zou eigenlijk niets moeten merken van zo'n modem update, maar in jouw geval ligt dat anders begrijp ik. Wat bedoel je precies met dat apparaten niet herkend worden? Bedoel je dat apparaten de Wifi verbinding kwijt zijn? 

En wat voor Wifi versterkers gebruik je? Zijn dat KPN (witte of zwarte ronde) Wifi versterkers of van andere makelij? Ik denk graag met je mee naar een oplossing en je kunt ook altijd gelijk telefonisch contact met ons opnemen. Dat kan via een  terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

• Nieuwkomer
  • February 7, 2025

Bij mij nu ook problemen! Voorheen perfect internet en TV, nu hapert de TV constant en superwifi punten werken zeer slecht tot niet. KPN box V12 2 keer gereset en alle superwifi (de zwarte) opnieuw verbinding laten maken, maar niks werkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 8, 2025

Wel een keer of 4 modem gereset, 2 superwifi (zwart) gereset en opnieuw geïnstalleerd, 4 bewakingscamera's gereset en opnieuw geïnstalleerd zelfs de vaatwasser was van streek.

• Topper
  • February 8, 2025

wifi verbinding g is steeds weg. weer opnieuw contacten de laatste tijd. Wordt weer tijd voor provider wisseling. Bagger en steeds neer winst maken, maar goede spullen hoe maar

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 10, 2025

Modemupdates zijn een noodzakelijk kwaad om je verbinding veilig en betrouwbaar te houden. Dit was een grote update omdat je modem over moest naar gehele nieuwe software, maar dit hoef je niet elke keer bij een update te verwachten. Van de toekomstige updates zal je zeer waarschijnlijk niets meer van merken. 

En als ik mij even richt tot ​@Kevinb892 en ​@piets-forum wil ik zeggen dat er niets zo vervelend is als een haperende Wifi-verbinding. Dan spreek ik ook uit eigen ervaring. Wat vaak helpt is je netwerk opnieuw op te bouwen en hard resets uit te voeren zoals je kunt lezen in dit bericht. Mocht dat niet helpen, dan wil ik jullie aanraden om een terugbelafspraak te maken. Dan kan een collega van mij jullie verbinding doormeten en jullie verder helpen. Je wordt dan gebeld om een moment dat het voor jou goed uitkomt. 

• Nieuwkomer
  • February 12, 2025

Hallo ​@Arjan van KPN ,

Inmiddels meerdere malen naar KPN gebeld en uiteindelijk met veel moeite een nieuwe modem (V12 die ik ook al had) gekregen. Hierna opnieuw alles geïnstalleerd en het probleem van de haperende TV is verholpen.  Het superwifi punt op de bovenverdieping  blijft nog steeds oranje dat eerst groen was. De download snelheid bij het oranje wifipunt is 2,9mb/s terwijl dit eerst meer dan 100mb/s was.

Weer 50 minuten aan de lijn gehangen met KPN en weer het standaard riedeltje moeten doen met stekker uit de modem, alles uitlezen etc. Dit alles heeft uiteraard niet geholpen.

Het gesprek eindigde met dat de KPN medewerker niks voor mij kan betekenen. Er kon wel een monteur langs gestuurd worden maar dit zou mij €100 kunnen kosten.

Naar mijn idee wordt er op deze manier niet echt op een klantvriendelijke manier naar een oplossing gekeken.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 14, 2025

Mooi dat je nu geen last meer hebt van haperend tv-beeld. Dat is in ieder geval al een stap in de juiste richting. Wel lastig dat je SuperWifi punt nu niet meer goed functioneert. 

Als het lampje oranje blijft op het SuperWifi punt, ook al heb je 'm gereset, dan zit er niets anders op dan 'm op een andere plek neer te zetten. Een oranje lampje betekent niets minder dan dat de verbinding naar de Experia Box niet voldoende is. Dit kan ook voorkomen op een plek waar ie eerder wel een groen lampje weergaf. Een monteur kan precies hetzelfde doen als jij, dus daarom kan die niet gratis aangestuurd worden. 

Als je het SuperWifi punt niet kunt verplaatsen, dan zou je nog kunnen besluiten om een extra SuperWifi punt te huren of te kopen. Huren is wellicht aantrekkelijker, omdat je dan zonder al te veel kosten kunt testen of je een betere verbinding in huis kunt realiseren. Via de MijnKPN app kunt je je abonnement aanpassen en zo een huurversterker toevoegen. Voor meer informatie over onze SuperWifi versterkers kun je het kennisbankartikel erbij pakken.