Skip to main content
Antwoord

Na update van de KPN Experiabox V10 stopt Spotify om de zoveel nummers met spelen

• February 9, 2025
  • 7 reacties
  • 120 keer bekeken

Sinds de Experiabox V10 update stopt Spotify zo'n beetje na elke drie nummers, met de mededeling dat de wifi verbinding kwijt is. Ligt niet aan het toestel waarop ik Spotify draai. Ook niet aan het wifi-kanaal. Iemand enig idee wat KPN heeft uitgevreten en hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bedankt alvast!

Hans

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Profk99 en dank voor de toelichting!

Soms zorgt een router-update ervoor dat bepaalde apparaten moeite hebben met de nieuwe instellingen. Oudere apparaten zoals de Galaxy S8 en Samsung Tab A werken vaak beter op 2.4 GHz. Je kunt er voor kiezen om het 5 GHz signaal en het 2.4 GHz van elkaar te scheiden (dat ze dus niet meer dezelfde naam/ssid hebben) en dat zou ik in jouw geval ook eens proberen. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank over de Experia Box v10. Wil je me laten weten of dat is gelukt en of het probleem hiermee is verholpen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 11, 2025

Goedemiddag ​@Profk99 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Lastig luisteren op deze manier dus goed dat je dit meldt. Ik heb hier alleen niet meteen een verklaring voor maar denk natuurlijk wel graag met je mee. Via welk apparaat luister je Spotify? Mocht dit bijvoorbeeld een mobiele telefoon zijn, werkt Spotify wel goed wanneer je dit via het mobiele netwerk doet? En heb je ook nog andere apparaten in huis waarmee je Spotify kunt gebruiken? Benieuwd of je daarmee dan ook dezelfde problemen ervaart. Zie je bevindingen graag tegemoet om vanuit daar verder met je mee te denken hoe we dit probleem kunnen oplossen!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

Dag Jan,

Bedankt voor je reactie! We draaien Spotify op een Samsung Tab A of een Galaxy S8 telefoon. Beide al wat oudere beestjes maar voor Spotify nog prima te gebruiken. Via de phone-jack sturen we de muziek door naar een mooie geluidsinstallatie.

Sinds de router-update stopt de boel na 3 nummers. Bizar, maar waar.

Los van de phone-jack stopt Spotify op de S8 ook na een paar nummers, maar op een Samsung Galaxy S23 Plus gaat alles probleemloos.

Kortom: ik snap er niks van😆

Hopelijk kun jij me verder helpen!

Hans

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 12, 2025

Goedemorgen ​@Profk99 en dank voor de toelichting!

Soms zorgt een router-update ervoor dat bepaalde apparaten moeite hebben met de nieuwe instellingen. Oudere apparaten zoals de Galaxy S8 en Samsung Tab A werken vaak beter op 2.4 GHz. Je kunt er voor kiezen om het 5 GHz signaal en het 2.4 GHz van elkaar te scheiden (dat ze dus niet meer dezelfde naam/ssid hebben) en dat zou ik in jouw geval ook eens proberen. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank over de Experia Box v10. Wil je me laten weten of dat is gelukt en of het probleem hiermee is verholpen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Dag Jan,

Opnieuw bedankt! Ga ik proberen! 🤞🤞

Hans

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 12, 2025

Super ​@Profk99 , heb goede hoop dat we het probleem hiermee kunnen tackelen en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2025

Hé Jan,

Klaar! Het menu ziet er in de nieuwe omgeving iets anders uit, maar de galaxy S8 draait nu soepeltjes op de nieuwe 2,4 band (via QR-code te koppelen, feilloos).

Heel er bedankt voor je service!

Hans 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 12, 2025

Hoi ​@Profk99, heel goed om te lezen dat dit inderdaad de oplossing bleek te zijn, top! En ook heel erg bedankt dat je hier nog even hebt laten weten dat dit voor jou heeft gewerkt, altijd handige informatie voor eventuele meelezers :) 

Voor nu alvast een mooie avond toegewenst en mocht je ons in de toekomst nog een keer nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!