Skip to main content

Onlangs werd de firmware van mijn Box12 uitgevoerd. Nu heb ik Wifi Extra die ik kan splitsen in een 2,4 en 5ghz station. Dit is wel nuttig als men b v. Wifi-cams heeft die alleen op 2,4 ghz willen werken (of b.v. robotica).

Ik begrijp dus zeer de noodzakelijkheid van de mogelijkheid van splitsing van de stations. Ik begrijp alleen niet zo goed dat ze beiden met dezelfde SSID moeten werken (dit meldt n.l. de UI van BOX12 als ik de stations elk verschillend wil benamen). Omdat ik mijn 2,4Ghz cams alleen kan bekijken als mijn GSM met het zelfde Wifi station is verbonden als de cams zal ik toch mijn GSM met de 2,4ghz moeten laten verbinden. Als de 2,4ghz en 5ghz Wifi Extra stations echter dezelfde SSID hebben kan ik toch niet op het eerste gezicht bepalen of mijn GSM verbindt met de 2,4Ghz ?

Hallo @GerardM55 

Ik kan op de pagina Extra Wi-Fi de 2,4GHz en 5GHz eigen namen geven en apart aan of uit zetten.
Kan je een screenshot plaatsen van de (fout) melding?

 


GM RBxx

Dit is het screenshot. Ik heb het nog even geprobeerd. Het doet zich voor als je de besturing aanzet. Dan moeten ze kennelijk dezelfde naam hebben. Ik denk dat het misschien is ontstaan doordat de firmware update naar 448 bij mij kennelijk niet geod is gegaan. Het modem stond nl. na de update op versie 448 maar nu staat hij weer terug op 312. Gisteren is mij geadviseerd het modem te resetten zodat ik de versie 516 vanzelf ga binnenkrijgen. Ik ga dit nu doen. Dus het duurt nog wel even….Gr


Die "besturing" is volgens mij gewoon bandsteering. Dat werkt alleen als de SSID's hetzelfde zijn. Dus dat laat u uit staan. Staat standaard ook uit volgens mij.

Waarom wilt u "besturing" aan hebben dan?


Hoi @GerardM55 

Jouw screenshot toont de webinterface van het master WiFi-punt. Zolang jouw Box 12 nog op versie 312 staat, doet die nog niet mee met de ‘mesh’. Pas bij de (teruggetrokken) versie 448 en de nieuwe versie 516 gaat de rol van ‘master’ over naar de Box 12 en neemt die de aansturing over. Dan krijg je mijn screenshot te zien.


Die besturing is hang omdat sommige apparaten alleen op 2,4 ghz werken.
Als ik de ExtraWifi alle 2 wil gebruiken en die specifieke appraten toch wil laten aanloggen op de 2,4Ghz; zal ik de biede ExtraWifi's toch elk een verschillende naam moeten geven. Op mijn GSM kan ik dan zien op welke wifi ik moet gaan zitten om die 2,4Ghz appraten te kunnen besturen. Als de 2 ExtraWifi's allebei hetzelfde heten weetn.l. nooit direct op welke Wifi mijn GSM op dat moment is aangelogd. Dat kan nl. ook de 5 Ghz zijn Ik kan dat dan immers niet zien.


Hoi @GerardM55 

Jouw screenshot toont de webinterface van het master WiFi-punt.

Zie het nu ook. De KPN Box staat dus nog op een oude versie. Als de KPN Box versie 516 heeft kun je hier überhaupt niet meer op inloggen.


Die besturing is hang omdat sommige apparaten alleen op 2,4 ghz werken.

Wat bedoelt u met "hang"?

Als ik de ExtraWifi alle 2 wil gebruiken en die specifieke appraten toch wil laten aanloggen op de 2,4Ghz; zal ik de biede ExtraWifi's toch elk een verschillende naam moeten geven.

Dat kan ook. Maar dan moet u "Besturing" uit laten. Ik heb het zo staan:

En dat werkt prima. Kijk maar:

 


Ok hang is handig. (slip of the finger)

Ja ok dan de besturing maar uit. Bedankt voor je input Nick

Ik heb nu eindelijk die 516 er in en ga er mee door !

VG


Heb nu op de V12 (312 firmware) een apart access point (Airport ) met eigen ssid in brugmodus voor de 2,4 camera’s aangesloten.ik kan op deze manier via  het “ normale” WiFi netwerk de camera’s bekijken. Werkt dat op dezelfde manier als je het extra netwerk in de V12 aanzet. ( brugmodus???)

weet iemand dit,

Jasto

 


Heb nu op de V12 (312 firmware) een apart access point (Airport ) met eigen ssid in brugmodus voor de 2,4 camera’s aangesloten.ik kan op deze manier via  het “ normale” WiFi netwerk de camera’s bekijken. Werkt dat op dezelfde manier als je het extra netwerk in de V12 aanzet. ( brugmodus???)

Ja, in theorie wel. Maar er is geen sprake van "brugmodus". Dat is dan in deze situatie niet van toepassing. 


Geeft het extra netwerk eigen ip adressen uit of doet het hoofd netwerk dat? Of anders gezegd kun je op je apparaten op 1 netwerk inloggen en dan ook de aangesloten apparaten zien.


Geeft het extra netwerk eigen ip adressen uit of doet het hoofd netwerk dat? Of anders gezegd kun je op je apparaten op 1 netwerk inloggen en dan ook de aangesloten apparaten zien.

Ja. Het is hetzelfde subnet. Apparaten die verbonden zijn met het hoofdnetwerk kunnen apparaten die verbonden zijn met Extra WiFi zien en daarmee communiceren. 


Dank je wel voor het antwoord. Ga ik dat proberen. De AirPort is na trouwe dienst wel “ end of life”