Skip to main content

sinds maart 2023 heb ik kpn.

Ik kreeg de plug & play modem kpn box 12, en merkte dat het inloggen in de modem zelf via klik hier.

 

plug & play modem kpn box 12, tis net speelgoed waar je bijna niks mee kan.

 

pnieuw kan ik niet goed inloggen op de modem.
Ik heb een nieuwe modem ontvangen.
Het is me 1 keer gelukt om binnen te komen, maar binnen 2 min gooide hij mij er weer uit en begon het hele circus weeer opnieuw.
De oude modem had dit ook.
Ik ben dit gezeik meer dan zat.
Op dit moment werkt het internet.
Echter kan ik niks instellen.

ja gaat naar: (******) mijnmodem. kpn / 2.0 / gui / # / login /
kan de link niet delen hier ;)
vervolgens inloggen met admin.. en dan het wachtwoord onder admin.
Vervolgens doet hij dit niet,, herhaal dit enkele keren, en dat plots zit je er in.
Maar vervolgens gooit hij je er weer uit.

Dit is typisch gedrag van een dichtgespijkerde modem met niet eigen officiële software.
Want de software, die er op draait is door jullie zo gemaakt.
Elke keer krijg je Wrong login information..

Ik ben dit zat.
Ik betaal behoorlijk wat voor enkel internet, en dan krijg je hardware met zulk waardeloos software op dat ding..

Ik ben al sinds de start van mijn contract aan het communiceren met kpn hier over.
Krijg de indruk dat of ze het probleem gewoon niet snappen, wellicht is er toch sprake van een storing in hun software?
of men is gewoon lekker laks...

Gezien ik al vanaf maart tot sept 2023 bezig ben met het goed te kunnen instellen van de modem,, en tot opheden nog steeds niet het probleem is opgelost ook niet door een nieuwe modem dan kan ik niets anders dan er uit halen dat dit gewoon bewust zo gemaakt is om er voor te zorgen dat klanten niet in de modem kunnen komen of hier juist veel moeite voor moeten doen.
Het lijkt er op dat dit zo bewust is gemaakt om mensen te weren,, en mensen die wat meer willen bewust een fritz box te laten huren, die huur is trouwens toren hoog als je hem zelf zou kopen.

Natuurlijk zal kpn dit laatst ontkennen, en hier natuurlijk nee tegen zeggen.
Gezien ik best veel ict kennis heb en ik zo veel moet doen om gewoon simpel dingen in de modem te willen aanpassen kan ik niets anders zeggen dat het voelt of dit bewust zo is gemaakt om mensen die meer willen een fritz!box te laten huren bij kpn .

Uit eigen ervaring weet ik dat een fritz!box passend is voor ons, gezien we wat meer willen met het internet dan een normale klant.

Natuurlijk heeft kpn liever dat alle instellingen zo blijven als men het heeft opgestuurd en dat de klant bijvoorbeeld niet 123 poorten open kunnen zetten enz..

Ik zou het erg op prijs stellen dat kpn dit gaat oplossen.

Maar van de chat hoef ik niks te verwachten,, ga maar naar het forum van kpn..

nou goed ik knip en plak hier ook wel wat en zie wel…

Maar ik mis xs4all man man man man!!!

Gewenste oplossing

 

 

Hallo @Hippiebodypaint via https://192.168.2.254 moet de inlog lukken.

vergeet de s in http niet.

Veiligheidswaarschuwingen kun je negeren en doorheen enteren.

KPN biedt ook een FB aan in huur inclusief servicepakket voor €7,50 per maand of je koopt een eigen router als je meer wensen hebt dan het standaard modem volgens jou kan.

Je hebt waarschijnijk firmwareversie …...E60, daar zijn inderdaad wat issues mee. Een aantal klanten, onder wie mijzelf, heeft nu de nieuwste firmware draaien als testopstelling. Zodra deze goedgekeurd is wordt deze langzaamaan uitgerold onder alle klanten met een KPN Bopx12.

 


opgelost, tnx..


Hallo @Hippiebodypaint graag gedaan.


sinds maart 2023 heb ik kpn.

Ik kreeg de plug & play modem kpn box 12, en merkte dat het inloggen in de modem zelf via klik hier.

 

plug & play modem kpn box 12, tis net speelgoed waar je bijna niks mee kan.

……..

Waarschijnlijk was dit eerder bij kpn inderdaad de weg van de minste weerstand. Zo min mogelijk aanpasbaarheid en een eenheidsworst voor de massa. Zoals al eerder vermeld de opvolg software volgt een ander pad qua mogelijkheden. In de eerste editie zeker nog niet compleet maar wel veel meer vrijheid voor soms benodigde afwijkende thuis netwerk instellingen.