Skip to main content

KPN heeft mij een nieuwe modem/router toegestuurd. Ik verbaasde me over het feit dat deze de naam van mijn oude modem in het netwerk laat zien met bijbehorend wachtwoord. Nu las ik op het forum al dat KPN de gegevens overzet. Erg handig natuurlijk. Maar…., dat betekent dus dat mijn wachtwoord bekend is bij KPN en op de server staat. De dame bij de klantenservice verzekerde mij dat dit niet het geval is en KPN dit niet doet ivm de veiligheid.

 

Hoe komt het dan dat mijn nieuwe modem de oude gegevens bevat?????

 

Wie o wie kan mij bovenstaande uitleggen? :)

Dat wachtwoord is dus wel bekend bij KPN ja. Dat staat ergens opgeslagen. Maar medewerkers van KPN zullen het niet in kunnen zien. Alleen een paar systeembeheerders misschien. Maar verder niemand.

Heeft u er grote problemen mee, slapeloze nachten, stress, angststoornissen, overspannen met als gevolg huwelijksproblemen, echtscheiding, problemen op het werk, ontslag enzo, dan zit er maar 1 ding op: andere apparatuur gebruiken die niet van KPN is. U kunt bijvoorbeeld de router van KPN vervangen door een Fritzbox. Of de WiFi op de router van KPN uit zetten en gebruiken maken van bijvoorbeeld een TP-Link Deco setje. Of iets vergelijkbaars. De keuze is reuze op dat gebied.


Nick, ik moest hardop lachen maar dat kan niet de bedoeling zijn.
@Marcel C KPN slaat de WiFi gegevens op in het programma Motiv, dit is een brede applicatie van KPN omtrent security in het opslaan van gegevens maar ook het “stiekem” binnendringen van modems en tv ontvangers voor het pushen van update’s bijvoorbeeld. Motiv is niet benaderbaar door gebruikers of medewerkers van KPN. Voor mij als monteur is het helaas ook onmogelijk om die bewaarde gegevens te resetten al zou dat soms wel makkelijk zijn. Maar dat alles uit veiligheid voor de klant. Ik heb nog geen collega gehoord die weet hoe die wel Motiv kan benaderen, dus ga er maar vanuit dat er maar een zeer select groepje is die er iets mee kan, en dat de gegevens die Motiv heeft opgeslagen encryptie bevat. 


Ha Ik_Hussel en Nick,

 

Dank voor jullie antwoorden!

(Ben benieuwd of die 82 andere Nicks net zo gevat zijn...)

 

Groeten!


:)
Dus of de Motiv (Molotovvv) database draait op soft- en hardware van Huawei, weet ook niemand?

Interesting!

Heerlijk weekend 😎