Skip to main content
Antwoord

Nieuw modem; moet alles nu opnieuw worden ingesteld?

• January 22, 2025
  • 6 reacties
  • 399 keer bekeken

Ik krijg binnenkort de KPN Box 12. Deze vervangt mijn Experia V10 box die het niet meer goed deed. Ik heb - naast laptops en mobiele telefoons - nogal wat verschillende apparaten die verbonden zijn met het internet in mijn huis (verlichting, rolluiken, camera, deurbel, vloerverwarming, airco). Moet ik ieder apparaat opnieuw laten verbinden met de KPN Box 12 of is hier een (handige) manier voor zodat dit automatisch gaat? Dit zou me nogal wat tijd en moeite schelen (omdat een aantal apparaten ook weer via het 2.4 ghz frequentie werkt en aantal via 5 ghz frequentie wat ik dan moet uitzoeken).

Hoor graag wie het antwoord heeft ;-)

Beste antwoord door Joep1965

In principe zou je na het aansluiten van het nieuwe modem niets te hoeven veranderen. Kpn slaat bepaalde instellingen op en die worden meteen weer ingesteld op het nieuwe modem. Het is even afwachten hoe dat verloopt😉.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 22, 2025

In principe zou je na het aansluiten van het nieuwe modem niets te hoeven veranderen. Kpn slaat bepaalde instellingen op en die worden meteen weer ingesteld op het nieuwe modem. Het is even afwachten hoe dat verloopt😉.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 22, 2025

Dat zou top zijn. Ik wacht het geduldig af 🤞

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Remcoolio, welkom op de KPN Community. Tegenwoordig is het inderdaad zo dat modem instellingen bewaard worden in een technisch systeem. Als er dan een andwer modem wordt aangesloten of bij een reset van het huidige apparaat worden de instellingen voor o.a. wifi automatisch weer overgenomen. 

Dat scheelt in veel gevallen aardig wat werk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 24, 2025

Ik heb zojuist mijn nieuwe modem geïnstalleerd en nagenoeg alle instellingen en apparaten zijn inderdaad automatisch overgenomen. De thermostaten van mijn vloerverwarming alleen niet en m'n Google home vertoond nog wat kuren. Maar het valt me alleszins mee 😁

• Nieuwkomer
  • March 19, 2025

Geldt dit opslaan van alle gegevens ook voor de Fritzbox van XS4ALL? Ik heb nu een Fritzbox maar die is “verouderd”. Kan ik het wachtwoord voor de wifi ook aanhouden?

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Ashcat, dat werkt niet op dezelfde manier bij een Fritz!Box als voor de KPN modems. Bij een nieuwe Fritz!box krijg je voor zo ver ik weet nieuwe gegevens voor het Wifi netwerk.