Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt..
Eergisteren wilde ik mijn nieuwe KPN modem (het huidige is wat traag) ophalen bij het afleverpunt. De doos met het modem kreeg ik niet echter mee, want ik moest blijkbaar tegelijkertijd mijn oude modem daar ook inleveren.
Dat laatste was ik niet van plan, want je gooit immers geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt?! Ik werk vanuit huis, ik kan mij -indien het mij niet lukt om het nieuwe modem te instaleren-Â een niet werkend modem niet permitteren.
De vriendelijke KPN medewerker die ik daarover belde snapte het maar kon nu niets voor mij betekenen. Ik had blijkbaar een swap bestelling gedaan (dat is Engels voor omwisselen), ik had beter via een koerier besteld, zo vertelde hij mij. Die levert op het huisadres af, het oude modem kan na installatie van het nieuwe retour gezonden worden. De kosten voor deze service zijn 10 euro.
Ik wist niet dat ik ook die keuze had.
Het pakketje heb ik geweigerd en is nu op weg terug naar KPN. Nu probeer ik het modem te bestellen zoals voorgesteld door de KPN medewerker: via een koerier. Maar dat lukt niet via mijn KPN of op de website van KPN.Â
Mijn vraag: hoe bestel ik een nieuw modem dat thuis afgeleverd wordt en waarbij ik pas na installatie het oude terug kan sturen (dus niet via de swap methode)?