Skip to main content

Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt..

Eergisteren wilde ik mijn nieuwe KPN modem (het huidige is wat traag) ophalen bij het afleverpunt. De doos met het modem kreeg ik niet echter mee, want ik moest blijkbaar tegelijkertijd mijn oude modem daar ook inleveren.

Dat laatste was ik niet van plan, want je gooit immers geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt?! Ik werk vanuit huis, ik kan mij -indien het mij niet lukt om het nieuwe modem te instaleren- een niet werkend modem niet permitteren.

De vriendelijke KPN medewerker die ik daarover belde snapte het maar kon nu niets voor mij betekenen. Ik had blijkbaar een swap bestelling gedaan (dat is Engels voor omwisselen), ik had beter via een koerier besteld, zo vertelde hij mij. Die levert op het huisadres af, het oude modem kan na installatie van het nieuwe retour gezonden worden. De kosten voor deze service zijn 10 euro.

Ik wist niet dat ik ook die keuze had.

Het pakketje heb ik geweigerd en is nu op weg terug naar KPN. Nu probeer ik het modem te bestellen zoals voorgesteld door de KPN medewerker: via een koerier. Maar dat lukt niet via mijn KPN of op de website van KPN. 

Mijn vraag: hoe bestel ik een nieuw modem dat thuis afgeleverd wordt en waarbij ik pas na installatie het oude terug kan sturen (dus niet via de swap methode)?

Hoi @Han Brouwers ,

Ook bij een koerier moet je het modem meteen inleveren,Behalve als hij zo aardig wilt zijn om even te wachten of het lukt.Maar meestal zijn ze al heel erg druk bezet dus ik denk niet dat hij dat wil.

Welk modem heb je nu?

Je zou een service monteur het modem kunnen laten vervangen,Maar dat is behoorlijk aan de prijs.

 


Mijn vraag: hoe bestel ik een nieuw modem dat thuis afgeleverd wordt en waarbij ik pas na installatie het oude terug kan sturen (dus niet via de swap methode)?

Hoi @Han Brouwers 

Het korte antwoord is Niet
De reden hiervoor is dat de KPN veel materiaal kwijt raakt doordat het niet wordt teruggestuurd.
Daarom moeten de goeden maar onder de kwaden lijden.
Hierop wordt geen uitzondering gemaakt.
En je zou een van de eersten zijn die een nieuw modem krijgt wat bij aankomst al defect zou zijn.
Dus ruil het direct om, dan is iedereen  tevreden.


Vandaag even gebeld met KPN, modem wordt opgestuurd met een retoursticker zodat ik het oude modem na installatie van het nieuwe kan terugsturen. Prima!


Vandaag even gebeld met KPN, modem wordt opgestuurd met een retoursticker zodat ik het oude modem na installatie van het nieuwe kan terugsturen. Prima!

Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Laat u het ons weten?


Top!
Maar laat je weten of het ook echt op die manier gedaan word?Normaal kan dat niet namelijk.


Zou wel een achteruitgang zijn als dit de nieuwe norm gaat worden. Ik ben bang dat er iets gezegd is om van het "gezeur" af te zijn. Over het idee dat er perse eerst een nieuw modem aangesloten moet worden voor de oude terug gestuurd wordt zal ik maar geen woorden aan vuil maken. Als je een auto inruilt moet je ook de oude meteen inleveren als je de nieuwe ophaalt of dacht u dat de garage zegt o dat komt wel een keer.


Misschien dat er in beleid iets is aangepast, mogelijk dat een moderator hier naar kan informeren intern?

 


Bij Telfort ging het altijd al zo, naderhand oude spullen terug sturen en bij Ziggo werkt dat ook nog steeds zo.

 


Bij Telfort was dat inderdaad ook zo, dat weet ik uit ervaring. 

Kennelijk is de huidige werkwijze (bij afhalen van de nieuwe modem, het oude meteen inleveren) de meest kosteneffectieve oplossing. En het voorkomt natuurlijk dat in niet-teruggestuurde apparatuur gehandeld gaat worden.

Dat laatste kan natuurlijk ook op een andere wijze tegengegaan worden. In principe kan in de klantendatabase bijgehouden worden, welke apparatuur aan de desbetreffende klant in bruikleen is verstrekt. En wanneer deze apparatuur niet wordt teruggestuurd, kan deze op afstand onbruikbaar worden gemaakt waardoor ermee handelen nutteloos is. 

Overigens: ik heb drie weken geleden ook een nieuw modem ontvangen, dat aan de deur werd afgeleverd. Geen idee waarom, maar hoogstwaarschijnlijk heeft het te maken met het wijzigen/‘upgraden’ van het abonnement. En nog geen bericht het oude terug te sturen. 


Top!
Maar laat je weten of het ook echt op die manier gedaan word?Normaal kan dat niet namelijk.

Het inderdaad gelukt! Oude bestelling heb ik geweigerd en via 1200 een nieuwe besteld. Deze is via Postnl afgeleverd. Het instaleren ging gemakkelijk, het oude modem ga ik via een anwoordnummer terugsturen.


Super!Fijn dat het nu wel kan,Ga ik onthouden.