Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe firmware voor KPN Experia Box V10 zelf binnenhalen of wachten op KPN?

• November 17, 2025
  • 7 reacties
  • 271 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Melding: 16-11-2025

Gisteren deze melding:

”modem krijgt de nieuwste KPN software. We voeren de update door in de nacht van 16 november 2025 en 17 november 2025 tussen 0.00 en 7.00 uur.”

Deze update heefts inmiddels plaatsgevonden.

Maar als ik nu inlog op het modem zie ik staan, dat er alsnog een firmware update is.

V10.C.25.08.14-P

Nieuwe firmware beschikbaar: 25.08.15.0

Moet ik deze zelf uitvoeren of afwachten tot KPN dat automatisch doet?

Beste antwoord door JP-tje

Heel toevallig was ik vanavond ook met mijn modem bezig en heb precies hetzelfde in beeld staan. Op het internet/vierkpn in de modem kan ik een upgrade doen voor een nieuwe firmware versie, maar zie ook tegelijkertijd dat het afgelopen nacht al automatisch is gebeurd blijkbaar. Lang leve de vooruitgang en de techniek maar niet heus in veel gevallen. 

En wat als ik die upgrade nou niet zou hebben gewild om wat voor reden dan ook? 

En wat is er allemaal veranderd in mijn voordeel of nadeel als ik vragen mag? Want de informatievoorziening laat flink te wensen over in dit geval. 

Morgenvroeg ga ik toch maar eventjes met de klantenservice contact opnemen, dat kan nooit veel kwaad, toch?

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • November 17, 2025

Heel toevallig was ik vanavond ook met mijn modem bezig en heb precies hetzelfde in beeld staan. Op het internet/vierkpn in de modem kan ik een upgrade doen voor een nieuwe firmware versie, maar zie ook tegelijkertijd dat het afgelopen nacht al automatisch is gebeurd blijkbaar. Lang leve de vooruitgang en de techniek maar niet heus in veel gevallen. 

En wat is er allemaal veranderd in mijn voordeel of nadeel als ik vragen mag? Want de informatievoorziening laat flink te wensen over in dit geval. 

Morgenvroeg ga ik toch maar eventjes met de klantenservice contact opnemen, dat kan nooit veel kwaad, toch?

Leen59
Wijsgeer
  • November 18, 2025

Hier vind je meer informatie.

JanD
Superuser
  • November 18, 2025

Beste ​@Cornelis17 je kunt kijken of je de update handmatig kunt installeren.

Log in in de modem en ga dan naar instellingen/systeem.

Staat daar onderin dat er een update klaar staat kun je die installeren.

==================================================================

Beste ​@JP-tje KPN geeft wel degelijk info over updates van de diverse apparaten, abonneer je daartoe gratis op onderstaande link en je weet als eerste of er een update is:

https://community.kpn.com/product-updates

en klik dan op abonneren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 18, 2025

Beste ​@Cornelis17 je kunt kijken of je de update handmatig kunt installeren.

Log in in de modem en ga dan naar instellingen/systeem.

Staat daar onderin dat er een update klaar staat kun je die installeren.

==================================================================

Beste ​@JP-tje KPN geeft wel degelijk info over updates van de diverse apparaten, abonneer je daartoe gratis op onderstaande link en je weet als eerste of er een update is:

https://community.kpn.com/product-updates

en klik dan op abonneren.

Dank ​@JanD voor deze tip, ondanks dat ik regelmatig op onderzoek ben om op de hoogte te blijven wist ik dit niet.

Dus hier ben ik blij mee en heb mij natuurlijk meteen daarop geabonneerd.

Vanmorgen gekeken op “mijn modem” en ook buj mij is vannacht automatisch de update uitgevoerd. Dus alles is weer Up To Date.👍

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 18, 2025

@JP-tje Ook bij bij mij is deze Update vannacht alsnog ook uitgevoerd.

Heb je nog contact gehad met de KPN, en is het inderdaad een actie die altijd vanuit KPN komt en wij als klant niet zelf hoeven te doen?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 19, 2025

Ik snap dat het vragen oproept en dat je voorzichtig bent met dit soort zaken kan nooit kwaad natuurlijk. De updates zullen uiteindelijk automatisch worden geïnstalleerd vanuit KPN, echter het staat je ook volkomen vrij om handmatig te updaten zodra je hem tegenkomt in de interface. Beiden zijn ok. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 19, 2025

Ik snap dat het vragen oproept en dat je voorzichtig bent met dit soort zaken kan nooit kwaad natuurlijk. De updates zullen uiteindelijk automatisch worden geïnstalleerd vanuit KPN, echter het staat je ook volkomen vrij om handmatig te updaten zodra je hem tegenkomt in de interface. Beiden zijn ok. 

@Remco van KPN Dank voor je reactie en uitleg.