Skip to main content

Goedemiddag. Gisteren een nieuw modem geïnstalleerd (KPN Box 12b) in de hoop dat deze beter zou werken dan de vorige. Toen ik de PC eenmaal zo ver had dat hij verbinding maakte met het modem leek het goed te gaan, maar nu blijft het modem steeds herstarten. Het gaat maar gemiddeld 10 minuten goed.
Wat er gebeurt: op mijn pc krijg in een melding dat de verbinding is weggevallen. Dan branden de lampjes op het modem nog wel, maar na een halve minuut of zo gaat hij herstarten,
Al een paar keer is het modem op afstand gereset, stroom ook al een paar keer eraf geweest en opnieuw gestart, maar helpt niet. Verbinding met pc is via een ethernetkabel. 
Met tablet via Wifi nog geen last gehad, TV-kijken viel gisteravond ook steeds weg vanwege het herstarten van het modem. Ik weet nu niet meer wat te doen
Groeten, Frans

Ah, dit klinkt toch wel beter dan met de andere 2 modems @Fransang 😊

Je hebt het inmiddels 2 dagen kunnen testen: hoe gaat het tot nu toe? Vanaf onze kant kan ik meten dat de lijn na installatie van die modem volledig stabiel is gebleven, dus dat zit in ieder geval helemaal goed nu!


@Maja_ Wel, ik zei vrijdag dat ik met wifi werkte en dat dat erg traag was. Zaterdag weer de ethernetkabel geprobeerd en dat ging veel beter. Dus zaterdag ging het de hele middag en avond goed. 
Vanmiddag was het weer minder: traag ladende pagina's met zelfs 1 keer weer het bericht dat de betreffende site niet kon worden gevonden. Dat was dus hetzelfde als bij box 9, na een paar minuten proberen gaat het dan wel weer. Vanavond gaat het wel aardig.

Maar, ik verzin het niet, zowel gisteren als vanavond problemen met de TV bij het afspelen van opnames. Diverse keren een berichtje dat er een probleem met het bereiken van de videoserver, en als het wel lukte was er moeite met bedienen (doorspoelen, pauzeren etc). Net nog even geprobeerd, toen lukte het weer wel om opnames (meteen) af te spelen. Geen idee of dat ook met het modem te maken heeft. 


Hmm, alles is nog niet helemaal perfect dus. 

Als ik je lijn doormeet, zie ik dat je 41Mb aan snelheid binnenhaalt, dat is ook het maximale dat er op dit moment leverbaar is bij jou. Die snelheid zou ruim voldoende moeten zijn voor internetten en tv kijken tegelijkertijd, en ook het terugkijken van opnames zou daar niet onder moeten lijden. Hoe heb je de tv-ontvanger precies aangesloten op het modem nu? En merk je deze problemen helemaal niet bij ‘live’ tv kijken?


De tv ontvanger is door een kabel met het modem verbonden, een meter of 5 denk ik. Live kijken doe ik eigenlijk zelden, maar wat ik nu kort zie, met opnames instellen en zo, dan merk ik geen problemen, alleen dus bij het terugkijken.
Ik zet nu de pc in de slaapstand als ik een opname wil kijken, en dan geeft het geen probleem, de opname wordt dan normaal geladen zonder foutmeldingen , en bediening gaat dan ook goed. 


Ah, dan zal er toch ook echt nog steeds iets gaande zijn met die pc. Je pc lijkt de internetverbinding voor andere apparaten te verstoren óf zo veel data te gebruiken dat er te weinig over blijft voor de rest. Dit is niet iets waar ik een oplossing voor kan bedenken, anders deze oplossing waar je zelf mee bent gekomen. Fijn dat het in ieder geval allemaal wél goed gaat met de pc is slaapstand 😊


Ik heb even een vraag over de KPN BOX 12 en de KPN BOX 12 B:

Wat is het verschil tussen deze twee ?
Is dit alleen een software-aanpassing of zijn de eigenschappen ook anders / verschillend ?
 

Heel graag even een reactie !
(bij voorbaat dank)


Hoi @Ffocus ,

Wat ik begreep is dat de wifi chip tussen deze 2 versies verschilt.Dit door een tekort van chips.