Ik heb de nieuwe modem van KPN Box 12b vandaag geinstalleerd. De oude modem was een Experia v9 systeem. Het installeren is eenvoudig en weinig werk, maar in tegenstelling tot wat de handleiding zegt neemt de nieuwe modem de oude modemnaam (SSID) over na aansluiten en ook het oude wachtwoord. Nadat ik de connect van de oude naam had uitgezet kon ik met geen mogelijkheid de nieuwe naam in het WiFi systeem van de laptop zetten. Ik heb het netwerk en de nieuwe modenaam toegevoegd maar ik kon deze in de connect lijst niet terugvinden. Dus was er geen verbinding. Maar het bleek dus dat de oude naam automatisch terugkomt en hergebruikt wordt.
Ik vind dat op pagina 6 van het boekje niet erg duidelijk uitgelegd. Ik heb mijn oude netwerknaam en het wachtwoord nimmer veranderd, maar er staat niet expliciet dat bij de Experiabox v9 in principe de oude naam en wachtwoord worden overgenomen. Alles lijkt nu gewoon te werken nadat ik de oude naam weer geconnect had. Op zich is dat goed natuurlijk, maar het was toch erg verwarrend, omdat je denkt dat je wel de nieuwe naam en wachtwoord moet gaan gebruiken.
Zijn er meer mensen die tegen dezelfde onduidelijkheid in de handleiding zijn aangelopen?
Groeten,
Jos