Skip to main content

Vandaag ben ik aangesloten op het glasvezel net via kpn , echter het op het modem branden geen lichtjes zoals jullie aangeven ik heb reeds 2x het modem aan en naar een poos weer uitgezet .

Op de powerstekker brandt wel een groen lampje

Hallo @MaVo   Branden er wel lampjes op het kastje op de glasvezel, zo ja welke aan/uit?

Gaat er op de KPN Box helemaal geen lampje branden, ook niet “Power” ?


Op het glasvezelkastje branden 2 lampjes,

er branden alleen even lampjes op het modem als ik de reset knop indruk.

maar gaan dan zo weer uit 


Bel dan met KPN klantenservice via 0800-0402 (gratis). Dat gaat het snelst, wachten op een reactie van een KPN medewerker hier op het klantenforum kan een paar dagen duren.


Hoi en welkom @MaVo! Het klinkt alsof je nieuwe modem het niet doet. Goed om te zien dat @RBxx je al op weg geholpen heeft.

Bellen met onze klantenservice is inderdaad de snelste weg. Wij kunnen je ook via het forum helpen, dat kan iets langer duren. Als je dat wilt, vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in. Als je ons hier een seintje geeft zo gauw je dat gedaan hebt, weten wij dat we je gegevens op kunnen zoeken.


@MaVo schreef: ”Op het glasvezelkastje branden 2 lampjes” 

 

Op het glasvezelkastje van KPN horen toch

ledjes te branden? Power, PON (Glas), en LAN. Bij mij tenminste wel. Als PON ontbreekt, dan geen verbinding met het internet.


Na bellen zou KPN een nieuw modem opsturen op mijn glasvezelkastjes branden de lampjes power en glas


Dank jullie wel voor de reacties 😀


Dat is al weer een ouder model @Berrie_Kaas , tegenwoordig wordt meestal dit model over het witte kastje geschoven. XGS-PON is een opklikbare ONT van Genexis:

 


@RBxx schreef: Dat is al weer een ouder model @Berrie_Kaas , tegenwoordig wordt meestal dit model over het witte kastje geschoven. XGS-PON is een opklikbare ONT van Genexis.

Aha, dank @RBxx , wat is een ‘ouder’ model?, de mijne is pas 1½ jaar oud en functioneert als een GPON-verbinding. XGS-PON is nog weer een andere techniek heb ik begrepen, dus ook een andere terminal (ONT)? 


Hallo @Berrie_Kaas het verschil tussen G-PON en XGS-PON is, dat XGS-PON tot 10 Gigabit aan kan en G-PON tot 1 Gigabit.

 


Hallo @Berrie_Kaas het verschil tussen G-PON en XGS-PON is, dat XGS-PON tot 10 Gigabit aan kan en G-PON tot 1 Gigabit.

 

Sjonge, 10 Gbit/s. Ik heb nu aan 0,2 Gbit/s meer dan genoeg!

We zijn overigens wel een beetje off topic geraakt 🙂