Skip to main content

Hi!

Ik investeer in een betere internetbeveiliging en firewall voor thuis, en ik heb het nu werkend. 

Maar om dingen beter te laten werken, zou ik graag een router willen hebben die in Bridge-modus kan worden ingesteld. 

Mijn router (Experia Box V10 met ZTE software) is jaren oud en kan dat niet. Is er een kans dat ik een nieuwe router kan aanvragen om mijn installatie te laten werken?

Nee. KPN heeft geen enkel model dat in bridge modus kan.

Heeft nu verbinding via de telefoonlijn? Of glasvezel? 


Ah damn!

Ik heb helaas geen glasvezel in mijn buurt, so telefoonlijn :(


Er is ook eigen modem keuze optie. Met een Fritzbox oid kun je vast de instellingen doen die je nodig hebt.


Misschien zal ik dat dan proberen. Bedankt Dennis


De Zyxel VMG4005 modem werkt, en die staat standaard in bridge. 

KPN biedt deze voor de zakelijke markt wel aan. Voor de thuisgebruiker geen directe support binnen standaard contract denk ik.


De Zyxel VMG4005 modem werkt, en die staat standaard in bridge. 

KPN biedt deze voor de zakelijke markt wel aan. Voor de thuisgebruiker geen directe support binnen standaard contract denk ik.

Inderdaad, geen support voor consumenten.

 


Maar die ondersteuning heb je sowieso al niet met een eigen Modem.

Maar een leuk dingetje die Zyxel, geen overbodige rommel als je hem in bridge gebruikt.


Volgens mij werkt KPN iTV niet in Bridge mode. Een paar jaar geleden heeft KPN dat juist uit Bridge mode gehaald.


Volgens mij werkt KPN iTV niet in Bridge mode. Een paar jaar geleden heeft KPN dat juist uit Bridge mode gehaald.

Inderdaad, is routed mode geworden een paar jaar geleden.

 


De Zyxel VMG4005 modem werkt, en die staat standaard in bridge. 

De standaard Zyxel VMG4005 B50A is gewoon bij de retail te koop, je kunt beter niet de gemodificeerde versie van KPN kopen.

 


Volgens mij werkt KPN iTV niet in Bridge mode. Een paar jaar geleden heeft KPN dat juist uit Bridge mode gehaald.

Je verwart 2 dingen met elkaar. Een router in bridge mode heeft niets met routed of bridged ip tv te maken.


Volgens mij werkt KPN iTV niet in Bridge mode. Een paar jaar geleden heeft KPN dat juist uit Bridge mode gehaald.

Je mag bij mij wel even op de bank zitten om te zien dat het werkt:-)

De modem in bridge geeft het signaal direct door naar je LAN. De TV wordt afgehandeld door de router die daarachter zit. In mijn geval een Fritz!box.


Hallo @markhinch en welkom hier op het forum!

 

Zo te zien heeft de community je vraag reeds beantwoord en hopelijk weet je nu wat je opties zijn :) 

 

En @EAZ1964 , bedankt voor deze informatie, ik wist dit eerlijk gezegd ook niet.


Yes @JanZ_ ! Iedereen bedankt!