Skip to main content
Beantwoord

Nog steeds geen update ontvangen Experia Box V10

• October 30, 2025
  • 9 reacties
  • 108 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb met webcare vastgesteld dat ik nog geen update heb ontvangen voor mijn experiabox nadat ik meldde dat ik in mijn kpn thuis app mijn wifi punten niet meer kan zien waar ik ze eerder wel zag. Ik heb verder geen issues

ik blijk hier nu te moeten vragen of ik a.u.b. toch een update krijg.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Wesel en welkom bij de KPN Community! De update aanvragen kan inderdaad niet. Je krijgt hem vanzelf. 🙂

Bij onze V10 Product Updates kun je hier alles over lezen. Bij de meest recente update wordt dit aangegeven: 

Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software. Wel gaan migratie en update in aparte groepen. We beginnen met updates.

• Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover als jij gemigreerd wordt van de oude firmware naar de KPN Software.

Wat jouw versie betreft, in dit topic kun je daar in het antwoord van Erik meer over vinden: 

Het gaat hier om een onder water pre-migratie update. Voegt verder inhoudelijk niets toe, behalve het makkelijker maken voor ons om later de migratie naar de KPN Software te doen. We rollen deze versie over de hele linie uit bij nog niet gemigreerde V10's.

Als de SuperWifi punten nu niet zichtbaar zijn, herstart je modem dan even, of voer de V10 reset uit als de herstart niet helpt. Hopelijk zijn ze dan weer zichtbaar!

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 30, 2025

Welke softwareversie staat er nu op het modem?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 30, 2025

V1.01.00T04.4Intermediate

Leen59
Wijsgeer
  • October 30, 2025

Rustig afwachten dan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Bedankt voor het “advies” ben meer opzoek naar iets constructiefs. 

Ik begreep dat deze update 3 maanden geleden beschikbaar is gekomen en ik via deze weg (kpn webcare advies.) de update moet aanvragen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 31, 2025

Dan ben je niet goed voorgelicht. Een update kan je niet aanvragen. Die komt gewoon een keer. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 1, 2025

Hi ​@Wesel en welkom bij de KPN Community! De update aanvragen kan inderdaad niet. Je krijgt hem vanzelf. 🙂

Bij onze V10 Product Updates kun je hier alles over lezen. Bij de meest recente update wordt dit aangegeven: 

Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software. Wel gaan migratie en update in aparte groepen. We beginnen met updates.

• Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover als jij gemigreerd wordt van de oude firmware naar de KPN Software.

Wat jouw versie betreft, in dit topic kun je daar in het antwoord van Erik meer over vinden: 

Het gaat hier om een onder water pre-migratie update. Voegt verder inhoudelijk niets toe, behalve het makkelijker maken voor ons om later de migratie naar de KPN Software te doen. We rollen deze versie over de hele linie uit bij nog niet gemigreerde V10's.

Als de SuperWifi punten nu niet zichtbaar zijn, herstart je modem dan even, of voer de V10 reset uit als de herstart niet helpt. Hopelijk zijn ze dan weer zichtbaar!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Bijzonder dat ik dan een ander advies krijg van de collega’s. Daarnaast bijzonder dat die update 3 maanden moet duren.

Misschien kan ​delta helpen. Ondanks de slechte service en slecht zenderaanbod hebben zij (volgens hun) snel internet waardoor de updates in 1x kunnen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • November 3, 2025

Beetje flauwe opmerking 😉.  Kpn heeft het lesje inmiddels wel geleerd. Het is gewoon niet slim om ongecontroleerd 10 duizenden modems in één keer een update te geven want dan weet je dat mensen gaan bellen. Maar wat verwacht je van die update??

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Maar wat verwacht je van die update??

Hier ben ik ook benieuwd naar. Als het puur gaat om de SuperWifi punten die niet zichtbaar zijn kun je de stappen uit mijn eerdere bericht opvolgen. Dan zouden ze weer te zien moeten zijn! 

Mocht je de update om andere redenen graag willen, laat het dan gerust weten. Kunnen we meedenken aan een alternatief, als die er is. 😄