Skip to main content

wij hebben glasvezel maar volgen de buren is het raar dat na het installeren van glasvezel er niets veranderd hoefde te worden in huis en ik nog steeds dezelfde modem heb.

Dus hoe kom ik er achter dat ik wel degelijk glasvezel gebruik?

Heeft u ook een glasvezel abonnement? Als u na installatie (of vooraf) uw abonnement niet overzet naar glasvezel gebruikt u ook geen glasvezel.


Hallo @RoyalScott 

 

Zo vreemd is dat niet, de Experiaboxen en de Box 12 kunnen zowel voor internet via koper (telefoonlijn) en glasvezel gebruikt worden.

Als je een glasvezelmodem hebt, loopt er vandaar een netwerkkabel vanaf het glasvezelmodem naar de rode WAN poort op je modem.

Als je via koper aangesloten bent loopt er een telefoonkabel naar de grijze DSL poort van je modem.

Zie hier b.v. de poorten van een Box 12 waar je dat kunt zien:

 

Als bij jou de kabel in de WAN poort zit ben je dus aangesloten via glasvezel.


eh ja klopt en er zitten 2 kabels in het gele vlak🤔


Heeft u ook een glasvezel abonnement? Als u na installatie (of vooraf) uw abonnement niet overzet naar glasvezel gebruikt u ook geen glasvezel.

Er hoeft niets aangepast te worden aan het abonnement. Het abonnement kan gewoon hetzelfde blijven. Er bestaan bij KPN geen glasvezel abonnementen. 


mijn abonnement zegt hussel 100

dus dan moet dat glasvezel zijn🤔

 


mijn abonnement zegt hussel 100

dus dan moet dat glasvezel zijn🤔

 

Bij jou nu wel, maar dat kan ook via een koperlijn.

 

eh ja klopt en er zitten 2 kabels in het gele vlak🤔

Die 2 kabels in de gele poorten gaan dan naar je interne netwerk, b.v. TV ontvangers, SuperWifi, PC’s e.d.


okee, super bedankt voor je reactie dan maak ik me niet meer druk er om🙂


Heeft u ook een glasvezel abonnement? Als u na installatie (of vooraf) uw abonnement niet overzet naar glasvezel gebruikt u ook geen glasvezel.

Er hoeft niets aangepast te worden aan het abonnement. Het abonnement kan gewoon hetzelfde blijven. Er bestaan bij KPN geen glasvezel abonnementen. 

Is niet wat KPN zelf op de website van zegt. Anyway off topic geen discussie nodig, de vraag is beantwoord.


Stond bij mij toch echt maandelijks “glasvezel upgrade” op de factuur, er is wel degelijk onderscheid, je betaald er alleen precies hetzelfde voor.