Skip to main content

Hallo, gisteren kreeg ik een bericht van KPN dat binnenkort mijn glasvezelaansluiting wordt geactiveerd. In dat kader zou alvast een pakket worden opgestuurd met nieuwe apparatuur: een glasvezelkastje en een modem V12. Momenteel heb ik nog een Experiabox V8.

Ik heb zojuist de spullen ontvangen. Ik kon duidelijk meteen zien dat het modem V12 niet nieuw is (verzegeling binnendoos was al verbroken en krassen op de voorkant van het modem). Is het gebruikelijk dat er nu gerefurbished materiaal wordt verstrekt? Ik had liever nu een nieuw modem gehad bij een frisse start na 8 jaar een gerefurbished V8-modem gebruikt te hebben.

 

Is het gebruikelijk dat er nu gerefurbished materiaal wordt verstrekt?

Geretourneerde Experia/KPN Boxen worden inderdaad opnieuw ingezet. Dat past ook bij het "groene" karakter dat KPN wil uitstralen.

Natuurlijk moet die Experia/KPN Box er wel een beetje ordelijk uitzien maar een paar krasjes is geen reden om deze niet opnieuw in te zetten. De werking zal er niet minder door zijn.


Daar gaan we dan maar van uit.

Ik vond het alleen (ook bij het refurbished modem V8 de vorige keer) ook weer verwonderlijk hoe slonzig andere mensen met spullen omgaan (die niet van hen zijn). Hoe krijg je het voor elkaar, krassen op een modem? Zo’n ding zet (of hang) je weg en je blijft er vervolgens 99% van de tijd van af. Ben zelf superzuinig op mijn spullen. Zal mijn manco  wel zijn.

Dank voor je snelle reactie, we gaan het meemaken.

 

 


Dag @Alex_1968 ,

Dat viel mij ook op.Heb inmiddels al best vaak KPN apparatuur in handen gehad, en refurbished was vaak in niet zo'n goede staat.

Ik heb het idee dat tijdens het refurbishen of vervoeren de apparatuur zo beschadigd. want dat krijg je als gebruiker echt niet voor elkaar(bij normaal gebruik).


Hoi @Alex_1968 . Ik kan er weinig aan toevoegen. 

Het hoort er wel een beetje netjes uit te zien. Als het een onooglijk ding is vol krassen wil ik dat graag weten. Dan is een foto wel handig.

 


Hi Erwin, dat valt wel mee hoor, zo erg is het ook weer niet. Het viel mij alleen op dat het absoluut niet nieuw is. Het refurbished modem V8 van de vorige keer is inmiddels 8 jaar oud en draait nog steeds als een zonnetje (vind het ergens zonde dat ik nu min of meer gedwongen wordt het om te wisselen voor een V12, is maar afwachten of dat allemaal goed gaat). Dus refurbished hoeft niet per se slecht te zijn, wil ik ermee zeggen. Die refurbished V8 zag er overigens wél flink afgeragd uit met diepe krassen op het voorpaneel. Maar zelfs die werkt dus nog steeds prima en gaat binnenkort retour.

Morgen zou de glasvezel worden aangezet. Ik ga binnenkort de zaak eens installeren en ga er maar van uit dat alles helemaal goed komt.


Sommige mensen hebben dat ding in de woonkamer op een tafeltje staan. Dat gecombineerd met een kat of hond zorgt er voor dat het nieuwe er wel snel vanaf is.


Sommige mensen hebben dat ding in de woonkamer op een tafeltje staan. Dat gecombineerd met een kat of hond zorgt er voor dat het nieuwe er wel snel vanaf is.

Een afstandsbediening is soms een volwaardige vervanging van een kauw bot.  Ik heb mensen gesproken die er al 4 aan hun huisdier versleten hadden.Â