Skip to main content

Sinds een paar weken hebben we regelmatig onderbrekingen van de internet verbinding. Door KPN is op afstand het modem gereset, maar het probleem is er nog steeds. Sinds gisteren ook problemen met  bereiken van diverse websites (DNS foutmelding). Na uit en aan zetten van het modem werkt het weer goed, maar na enige tijd treden de DNS problemen weer op. In soortgelijke topics op dit forum lees ik dat uiteindelijk door KPN het modem vervangen wordt. Is dit voor ons ook de oplossing?

De enige juiste diagnose kan je stellen vanuit de logfunctie van de modem. Daarin zie je wat er misgaat.

Het kan ook iets zijn, vĂ³Ă³r de modem. 


Bedankt voor je reactie. Als het probleem zich weer voordoet ga ik de log van het modem bestuderen. Op dit moment werkt alles goed.


Ik heb er ook last van, en modem wissel heeft niet geholpen. Het lijkt dat de dns van kpn bij tijden niet goed reageert. Ik heb in het modem bij de dhcp instellingen de dns van cloudflare gezet. Dat scheelde in eerste instantie, maar na een paar weken toch weer gezeur. Nu ook de ipv6 uitgezet en gaat het weer goed. 

Het lijkt me dat er bij kpn iemand moet zijn die het kan zien op hun server, maar dat is een andere afdeling, netwerken of zo, en die krijg ik niet te spreken / op dit forum…

Nu alweer een tijd zonder veel gezeur, de ipv6 sites zijn kennelijk ook nog over ipv4 te benaderen. In het modem kan geen dns voor ipv6 ingesteld worden…

Mijn eigen topic met ook wat meldingen bij mij in de log : https://forum.kpn.com/modems-123/haperingen-op-de-lijn-nieuw-modem-beloofd-maar-nog-niets-gehoord-579284


Hoi Jan, bedankt voor je reactie! Goede info. Ik ga in het door jou genoemde topic kijken. Groeten Bert


Hoi @JWBokx en @Bertl99   Heeft de DNS fout zich de afgelopen tijd nog weer voorgedaan?


Hoi Erwin, vanochtend traden de DNS problemen weer op. Vanmiddag heb ik een nieuw modem gekregen in de KPN winkel. Tot nu toe geen problemen, we gaan het zien de komende dagen!


Sinds de wijziging naar de cloudflare voor ipv4 en later ipv6 uitgezet is, gaat het een stuk beter. Nog een enkele keer even internet weg.Â