Skip to main content

Omdat de stroom af en toe wegvalt van mijn Experia v10 (andere adapter en ander stopcontact maakte geen verschil) heb ik contact opgenomen met de klantenservice. Ik kon naar een KPN winkel gaan waar ze hem zouden testen en evt omruilen voor een V12. Bijkomend voordeel is dat ik de wifi 6 daardoor zou kunnen gebruiken

Vandaag door de regen naar de KPN winkel gefietst, blijken ze die v12 helemaal niet te hebben en ook niet/nooit te krijgen. Ik heb m'n oude modem maar weer meegenomen omdat ik anders 2x alle instelllingen en wifi passwords moet aanpassen.

@KPN stuur mij svp een v12 per post.

@Hijlko is de box 12 geschikt voor jouw verbinding? 


Ik denk trouwens dat ze wel een V10 hadden in de winkel.Deze is standaard voor in de winkel, gezien deze voor elke KPN klant geschikt is.En daarnaast trouwens ook momenteel het beste KPN modem.


Mijn GB glasvezelverbinding is daar prima geschikt voor en ja, de V10 hebben ze wel maar ik zou hem voor een V12 kunnen omruilen. De betere wifi was ook welkom dus vandaar ging ik, op voordracht van de klantenservice, voor een V12 naar de KPN winkel. Tevergeefs dus en vandaar de verkeerde info van de klantenservice.


@Hijlko,

Bij een omruil via de klantenservice word over het algemeen een box 12 geleverd, maar dat is niet zeker.Kan net zo goed een V10 of V10A zijn.Daar heb je zelf meestal geen keuze in.

De V10 is qua wifi ook een heel goed modem, ik had deze zelf wel aangenomen.Bereik is beter dan met de box 12, alleen de theoretisch maximaal haalbare snelheid is lager.Daarnaast is dat modem gewoon veel betrouwbaar en heeft een stuk minder bugs dan de box 12.

 


Ik heb inmiddels zelf maar een nieuw modem gekocht.


Ik neem aan dat je een eigen modem hebt gekocht en geen box 12.Het zal wel werken, maar KPN kan gewoon kosteloos voor een vervanging zorgen.Daar hoef je zelf dus niks voor te betalen.Alleen heb je dan de zekerheid niet dat je echt een box 12 krijgt.


Ik heb inmiddels zelf maar een nieuw modem gekocht.

Wat voor modem, merk/type heb je nu @Hijlko 


Ik heb via MP een nieuwe Experia V12 gekocht. € 25 excl verzendkosten. Beter dan via de KPN webshop voor 198.


Je hoeft hem niet in de webshop te kopen.

Nogmaals, er kan kosteloos een nieuw modem toegestuurd worden.In een winkel is dat vrijwel altijd de V10(maar het kán dus ook een ander type zijn), maar via de klantenservice vrijwel altijd een box 12 mits de verbinding daar geschikt voor is, maar het kán dus ook zo zijn dat je een V10A of V10 krijgt.


En een nieuwe V10(A) hoef ik niet dus voor €25 een nwe V12, vind ik wel prima zo. Had ook al eerder een eigen Arris 4K decoder via MP gekocht voor een habbekrats. Bevalt me wel.


Lekker (il)legaal bezig @Hijlko 😎


Nee hoor, kan je gewoon kopen. Of je dat nu rechtstreeks via de KPN webshop doet of van iemand die hem heeft gekocht en weer doorverkoopt.


Tja. Dan heeft de verkoper van de Arris 4k huur ontvanger nu een probleem .

Let wel! Er is geen service op via MP  gekochte kpn apparaten. 

Voor particulieren is er alleen verhuur en beperkte koop via

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/

 


Ach ja, jouw keuze uiteraard.

Maar die box 12 is vrijwel zeker niet gekocht in de webshop maar gewoon niet teruggestuurd.Volgens mij werkt zo'n box 12 uit de webshop niet eens met alles omdat die zakelijke firmware heeft.Maar misschien weet @JanD of @NHendriks daar meer over.De box 12 heeft ook geen zogenoemde monteursreset.


Nee hoor, kan je gewoon kopen. Of je dat nu rechtstreeks via de KPN webshop doet of van iemand die hem heeft gekocht en weer doorverkoopt.

De eerste is legaal, de tweede niet. Tenzij het om een in de webshop gekocht modem gaat. Let wel, de modems in de webshop gaan niet goed werken op een consumenten-verbinding omdat het zakelijke apparatuur met andere firmware betreft. Tweedehands apparatuur is wat dat betreft altijd wel discutabel. Toevallig eerder deze week iemand gehad hier op het forum die dus een zakelijk modem had gekocht en er niks mee kon. Ook zijn niet alle tweedehands zakelijke KPN-modems helemaal legaal verkregen trouwens. Van opkopers tot gewoon simpelweg niet terugbrengen, vanalles kan.

 

Maar die box 12 is vrijwel zeker niet gekocht in de webshop maar gewoon niet teruggestuurd.Volgens mij werkt zo'n box 12 uit de webshop niet eens met alles omdat die zakelijke firmware heeft.Maar misschien weet @JanD of @NHendriks daar meer over.De box 12 heeft ook geen zogenoemde monteursreset.

Dat is correct. De monteursreset is voor de V10 eigenlijk ook niet meer relevant omdat de wholesale WMP lijnen overgegaan zijn naar dezelfde netwerkstructuur als KPN (dus VLAN 6 voor internet.


Dank voor je verheldering @NHendriks !

Maar een zakelijke V10 is toch nog steeds bruikbaar op een consumentenlijn door de monteursreset?Of werkt dat niet meer?

Zag trouwens ook ooit een of andere rare verkoper die echt hele bulken aan KPN apparatuur voor hoge prijzen verkocht(75 euro voor een modem ofzo).Dat was op marktplaats.


Dank voor je verheldering @NHendriks !

Maar een zakelijke V10 is toch nog steeds bruikbaar op een consumentenlijn door de monteursreset?Of werkt dat niet meer?

Kan, maar ik heb de reset al denk ruim een jaar niet meer nodig gehad. Enige wat de reset extra doet is de autohunt aanzetten waarmee hij bekijkt welke lijn er actief is. Nieuw uit doos staat autohunt standaard aan.

 

Zag trouwens ook ooit een of andere rare verkoper die echt hele bulken aan KPN apparatuur voor hoge prijzen verkocht(75 euro voor een modem ofzo).Dat was op marktplaats.

 Jep, helaas is er weinig aan te doen. Het kost meer geld om er een afdeling voor op te zetten die zich ermee bezig gaat houden dan dat het oplevert aan retourgeleverde apparatuur.


Toch niet zo duur als ik dacht(rond de 35 euro), maar deze verkoper is onder vele namen actief en heeft ook al enorm veel KPN apparatuur verkocht.


Niet zo duur als ik dacht, maar deze verkoper is onder vele namen actief en heeft ook al enorm veel KPN apparatuur verkocht.

Denk dat hij ze gewoon uit het magazijn steelt...Anders heb je er niet zo veel.

En dan nog liegen ook.. Zo'n Box12 gaat nooit op een verbinding van Online werken aangezien zij hele andere VLANs gebruiken 😂😂


En dat van Budgetthuis stond er ook al bij toen het nog met telfort software werkte😀