Hallo, heb sinds 17 juli KPN internet 1Gb via glasvezel, en eerlijk gezegd ben ik er niet echt tevreden ermee.
1: ik kan de 2.4ghz ssid niet scheiden van de 5Ghz dus eigenlijk wil ik dat het duidelijk is/wordt op welke frequentie ik dus eigenlijk zit. En na tests blijkt dat het op mij iPhone 14 Pro ik dus telkens op de 2.4Ghz terecht kom dus trage internet.
2: Nu kan ik wel een extra wifi aanmaken die de ssid van 5ghz meegeven en mee verbinden, maar krijg voor wat mij betreft nog steeds een te lage snelheid een kleine 200mb lager dan zou moeten.
3: Zodra ik de kpn app gebruik om mijn internetverbinding te testen ziet die de extra wifi niet, dus alleen de standaard en dus zak ik weer af naar de 2.4 Ghz met bakke trage internet. En dan zit ik nog geen 3 meter van de modem af.
ik zou dus minimaal een snelheid van ruim 600mbs moeten halen op de 5Ghz frequentie maar kom amper op de 400-440 mbps uit.
hoe is dit nu op te lossen en misschien de KPN Box 12b vervangen door KPN Box 14 want eigenlijk wil ik nog meer snelheid, ook al zegt KPN dat het niet mogelijk is. Odido die bied wel hogere snelheden aan en dan leasen ze dezelfde glasvezel van KPN, alleen ondersteunen zij de PTR naar eigen server niet en KPN wel.
waarom ziet de KPN app de extra wifi niet??
waarom schakelt de eigenlijke wifi niet naar 5Ghz en krijg ik alleen de 2.4Ghz??