Skip to main content

Ik heb recent een nieuw modem gekregen: kpn box 12. Ik gebruik een vaste verbinding tussen mijn pc en dit modem. Na een lange (koffie)pauze is de verbinding met internet verbroken, dat lijkt me normaal. Maar wanneer ik de pc weer uit de pauze stand haal, dan duurt het opnieuw verbinden met internet ongewoon lang (veel langer dan ik gewend ben van mijn vorig modem). Wat kan ik doen om deze reconnect te versnellen?

Ik heb recent een nieuw modem gekregen: kpn box 12. Ik gebruik een vaste verbinding tussen mijn pc en dit modem. Na een lange (koffie)pauze is de verbinding met internet verbroken, dat lijkt me normaal. Maar wanneer ik de pc weer uit de pauze stand haal, dan duurt het opnieuw verbinden met internet ongewoon lang (veel langer dan ik gewend ben van mijn vorig modem). Wat kan ik doen om deze reconnect te versnellen?

@frankx59 Hoezo is het normaal dat uw PC bij pauze de verbinding verliest?


@frankx59 ik ben het eens met @HansaanZet. Verbinding verliezen met een apparaat hoort niet, tenzij specifiek zo ingesteld. 

Heb je het modem voor de zekerheid al een reset gegeven? Als dit het geval is, laat dan hier nog weten of je dit probleem ook ervaart met andere apparaten. En of je dus zelf iets hebt ingesteld waardoor de verbinding weg zou moeten vallen. 


Ok, als het niet normaal is dat de verbinding tijdens een pauze verbroken wordt, hoe kan het moden zo ingesteld worden dat dit niet meer gebeurd?

Ik heb een reset gedaan: dat helpt niet: na de reset: tijdens een pauze komt er weer een disconnect, en de reconnect duurt  lang (subjectief).


@frankx59 laten we uitzoeken waarom dit gebeurt! Wil je nog laten weten of andere apparaten de verbinding ook verliezen? Bijvoorbeeld mobieltjes of tablets.

En je geeft aan “Tijdens een pauze”. Bedoel je hiermee dat je Windows vergrendeld? Of gaat het om een bepaald systeem dat je (voor werk) gebruikt?

Hoe meer informatie je geeft hoe beter!