Skip to main content
Antwoord

Oud modem inwisselen voordat ik nieuw exemplaar meekrijg

• July 28, 2025
  • 3 reacties
  • 76 keer bekeken

Graag gefundeerd antwoord. Bij het omruilen van mijn router moet ik de oude inwissenlen voor de nieuwe. Omdat , door eerdere ervaring, jullie geen garantie bieden, dat de apparatuur altijd in orde is( op vakantie is drie keer het kastje van mijn digitenne omgeruild). Hierdoor heb ik geen zekerheid, dat mijn nieuwe router meteen werkt en ik dus geen internet heb. Ik had met jullie ene collega juist afgesproken, dat ik de nieuwe router kon uit testen en dat dan de oude bij de KPNwinkel kon inleveren. Bij het afhaalpunt bleek dat anders. Waarom is dit beleid gewijzigd, terwijl het oude veel beter werkt?

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Wal77nw. Ik ga er even vanuit dat je je modem omruilt omdat er iets aan de hand is met je oude modem. Dan is er namelijk sprake van een omruilafspraak waarbij het oude modem gelijk ingeleverd moet worden.

Allereerst natuurlijk vervelend dat er een probleem speelt, maar wel top dat er een nieuw modem onderweg is. De reden dat er gelijk overgestoken moet worden heeft ​@Marlon92 eigenlijk al uitgelegd.

Omdat in de praktijk heel veel klanten vergaten om de oude terug te sturen. Deze werd dan gewoon in de kliko gegooit. KPN wil oude modems wel graag terug. Want deze moeten verantwoord gerecycled worden. Dat moet KPN zelf doen. Want alleen zo kan KPN aantonen dat het ook echt gebeurd. 

Verder kan ik je nog verzekeren dat je een werkend modem meekrijgt, want ze worden allemaal van te voren getest bij de logistieke partner. Natuurlijk is er altijd nog een minieme kans dat er een niet goed werkend modem tussen zit, maar die kans dat jou dit treft is bijna nihil. Dus je kunt met een gerust hart je modem omruilen en hopelijk is dat al gebeurd :) 

3 reacties

• July 28, 2025

Omdat in de praktijk heel veel klanten vergaten om de oude terug te sturen. Deze werd dan gewoon in de kliko gegooit. KPN wil oude modems wel graag terug. Want deze moeten verantwoord gerecycled worden. Dat moet KPN zelf doen. Want alleen zo kan KPN aantonen dat het ook echt gebeurd. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 28, 2025

Zet je telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor de KPN en voor jou.
Dit is een klantenforum en het is niet geoorloofd hier persoonlijke dingen te plaatsen, dus even in je profiel zetten en haal het nummer hier weg, dat kan als je binnen het uur na plaatsing reageerd.
En anders wordt hij verwijderd.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Hoi ​@Wal77nw. Ik ga er even vanuit dat je je modem omruilt omdat er iets aan de hand is met je oude modem. Dan is er namelijk sprake van een omruilafspraak waarbij het oude modem gelijk ingeleverd moet worden.

Allereerst natuurlijk vervelend dat er een probleem speelt, maar wel top dat er een nieuw modem onderweg is. De reden dat er gelijk overgestoken moet worden heeft ​@Marlon92 eigenlijk al uitgelegd.

Verder kan ik je nog verzekeren dat je een werkend modem meekrijgt, want ze worden allemaal van te voren getest bij de logistieke partner. Natuurlijk is er altijd nog een minieme kans dat er een niet goed werkend modem tussen zit, maar die kans dat jou dit treft is bijna nihil. Dus je kunt met een gerust hart je modem omruilen en hopelijk is dat al gebeurd :)Â