Skip to main content

Hallo,

Ik heb na veel geharrewar vandaag KPN opgezegd. Jaren trouwe klant, het interesseert ze niets.

Al jaren heb ik problemen met mijn WiFi. Alles geprobeerd met KPN en als laatste redmiddel de nieuwe superwifi 2. Veelbelovend…dus heb er 3 besteld.

Echter, mijn Experia V10a is tijden terug omgeruild voor de oude V10. Waarom, geen idee.

En laat daar nu juist het probleem liggen. Met de V10 moet ik een verbinding maken middels utp. Bij de V10a kan dat draadloos.

In mijn situatie is dat wenselijk. Dus contact gezocht maar men wil van geen wijken weten. Ook al adverteren ze met draadloze WiFi verbindingen.

Ben al 20 jaar of langer klant maar heb dus opgezegd. Wat een ongelooflijk arrogante partij is dit. 

Heb nu t mobile in de arm genomen. 24 augustus ga ik over maar baal hier verschrikkelijk van. Zo ga je niet met trouwe klanten om. Nou kpn dus wel.

Bij de v10 sluit u er 1 bekabeld aan op de Experiabox. De andere 2 kunnen gewoon draadloos elders in huis geplaatst worden. Wat is daar mis mee?

De v10 is het beste modem wat KPN heeft. Beter kunt u niet treffen.


Dat u de voorkeur geeft aan de v10a is absoluut een misser. Ga voor kwaliteit en ga voor bekabelde wifipunten.  Bij draadloos verliest u heel veel snelheid en stabiliteit.


Hoi Nick,

Dat is op zich niets mis mee maar ik wil ze niet bekabeld aansluiten. Zo adverteren ze ook niet. Ik koop nu dus een superwifi 2 om in de meterkast te plaatsen. Beetje vreemd als het ook draadloos kan met de V10a die ik eerder had. Ik heb er in mijn huis gewoon 3 nodig, niet 2 en een in de meterkast.


Hoi @Ronsrace,

Ik sluit mij helemaal a@Nick83.
Hij heeft namelijk gelijk, 
 

De v10 is het beste modem wat KPN heeft. Beter kunt u niet treffen.

Nooit geen problemen, en ik heb ook 2 x de witte wifi versterker en 1 x de zwarte.
Ook geen problemen, draait al sinds 2017 in mijn huis.
Maar goed veel succes bij  T-Mobile en dan maar hopen dat ze het helemaal in kunnen vullen naar jou wensen.


Inderdaad is de V10 het beste wat KPN heeft gehad, tenminste na de introductie van de experia box, alles voor de experia box was beter dan wat er nu geleverd word.

Maar steeds roepen dat is het beste is is geen oplossing, TS wil het nu eenmaal zoals KPN ook bekend maakt in een mooie simpele mesh opstelling met gebruik van de basis router, daar hebben ze die rotz.. oeps sorry, super wifi ook voor ontwikkeld, dus zou het KPN sieren als dat ook bij iedereen die super wifi heeft dit mogelijk maken om te ruilen, of de Box 12 natuurlijk, want ik snap nog steeds niet dat als ik de WiFi manager doorliep ik als ex Box 12 bezitter een Box 12 aangeboden kreeg bij aanschaf super wifi.

 


 

 

Nooit geen problemen, en ik heb ook 2 x de witte wifi versterker en 1 x de zwarte.
Ook geen problemen, draait al sinds 2017 in mijn huis.
 

Word tijd dat je dan eens iets nieuws aanschaft, nooit geen is altijd wat.😁🤣


Hi @Ronsrace! Ik snap je vraag. Maar ik kan je geen ander antwoord geven dan de klantenservice. We wisselen modems niet om als deze geschikt zijn voor de diensten. 

Verder wil ik me niet mengen in de discussie welk modem beter is. Ieder modem heeft weer net andere eigenschappen. Zo kan het zelfs zijn dat je een lijntype hebt waarbij de V10a niet werkt. 

Ik vind het jammer je na 20 jaar niet meer als klant te hebben. Wat je nog kan overwegen is een eigen modem te nemen. Dan kan je alles helemaal naar eigen voorkeur instellen. Via het forum hebben we hulp daarbij in de vorm van een topic over het instellen van je eigen modem

 


Beste Bram,

Het probleem is opgelost hoor. 

Ik heb een KPN box 12 mogen ontvangen na contact met medewerkers die kunnen en mogen beslissen. Erg blij met dat mij issue eindelijk serieus is genomen.

Het werkt nu zoals ik het graag zou hebben een naar binnen tevredenheid. WiFi is prima nu! Wij blijven gewoon klant want zijn altijd erg tevreden geweest. 

Wel kan ik niet inloggen op de V12. Verkeerde inloggegevens wordt aangegeven. QR code gescand en de code klopt. Midden reset gedaan naar niets. Enig idee?

 

 


Misschien kan Bram vanaf afstand een reset uitvoeren. Dat was in een ander topic onlangs ook de oplossing. 


Hoi Nick,

Dat zou to zijn. Hier lukt het gewoon niet


@Ronsrace het lukt me niet van afstand het modem te resetten. Dat kan met een aantal dingen te maken hebben.

De makkelijkste manier om het zelf te doen is via de reset toets. Kan je bevestigen dat dit wel lukt?

Daarna wil ik je vragen eerst in te loggen via een webbrowser. Als je een laptop met een ethernetkabel aansluit kan je naar 192.168.2.254. De gebruikersnaam kan je hetzelfde laten. Het wachtwoord staat achterop de Box 12 bij “Admin password”.

Laat je hier weten of het via die weg gelukt is?


Resetknopje met een paperclip lang vast houden. 7 seconden lees ik hier en daar op het forum. Maar mogelijk nog iets langer.


@Ronsrace het lukt me niet van afstand het modem te resetten. Dat kan met een aantal dingen te maken hebben.

De makkelijkste manier om het zelf te doen is via de reset toets. Kan je bevestigen dat dit wel lukt?

Daarna wil ik je vragen eerst in te loggen via een webbrowser. Als je een laptop met een ethernetkabel aansluit kan je naar 192.168.2.254. De gebruikersnaam kan je hetzelfde laten. Het wachtwoord staat achterop de Box 12 bij “Admin password”.

Laat je hier weten of het via die weg gelukt is?

Probleem is inmiddels opgelost. Zie mijn reactie. Maar bedankt Bram.


Resetknopje met een paperclip lang vast houden. 7 seconden lees ik hier en daar op het forum. Maar mogelijk nog iets langer.

Dat mocht niet baten. Zelfs support lukte het niet. Daarna stapjes hoger in doet en die hebben het wel voor elkaar gekregen.