Skip to main content

Wij hebben op dit moment internet, telefonie en tv via ziggo. Ik heb het ziggo modem in bridge, daarachter een edge router lite en vier bekabelde accespoints.

Nu wil ik zonder te veel gedoe de overstap naar KPN maken, experia box is geen optie omdat de unifi accespoints niet worden ondersteund.

Nu is ook de fritbox 7590 een optie. Wordt die voorgeprogrameerd geleverd, of kan ik hierop de wifi uitzetten en een netwerk kabel van mijn switch in de wan poort prikken en werken de unifi accespoints dan?

En wat moet voor de tv worden ingesteld?

 

Thx voor het meedenken:)

heb je glasvezel bij KPN? En wil je bekabeld tv kijken?

Verder kun je veel input halen uit de WJB post over het gebruik van eigen modem.

 


Wij hebben op dit moment internet, telefonie en tv via ziggo. Ik heb het ziggo modem in bridge, daarachter een edge router lite en vier bekabelde accespoints.

Nu wil ik zonder te veel gedoe de overstap naar KPN maken, experia box is geen optie omdat de unifi accespoints niet worden ondersteund.

Nu is ook de fritbox 7590 een optie. Wordt die voorgeprogrameerd geleverd, of kan ik hierop de wifi uitzetten en een netwerk kabel van mijn switch in de wan poort prikken en werken de unifi accespoints dan?

En wat moet voor de tv worden ingesteld?

 

Thx voor het meedenken:)

Het configureren van de 7590 is heus niet zo moeilijk. Inloggen op het apparaat en bij Internet service KPN kiezen. Klaar! Als je je switch (en daaraan de access points) vervolgens aan een LAN interface van je 7590 verbindt dan heb je overal internet.

Mocht je ook TV+ bestellen, zorg er dan voor dat IGMP Snooping aan staat op je switch. Bij voorkeur sluit je de TV+ kastjes bekabeld aan op je switch.


@chemist Je kan ook gewoon de edge router lite gebruiken. Hier is een handleiding

https://kriegsman.io/2016/01/configuring-a-ubiquiti-edgerouter-lite-for-kpn/


Wij hebben al glasvezel in de woonkamer. Ik had kriegsman al gevonden, maar vond nog geen configfile. Ik ga dat niet allemaal in kloppen:)

 

Maar ik denk dat ik gewoon voor de fritzbox ga met behoud van unifi accesspoints.En IMGP snooping op de switch.


Je kunt voor de 7590 gaan via kpn abbo. Voor jouw doel zou een zelfgekochte 7530 ook voldoen, die heb je dan binnen anderhalf jaar verdiend.