Skip to main content

Ik heb een V10a Experiabox met 2 Superwifi’s. Heeft iemand een duidelijke, liefst stap voor stap, uitleg hoe je parental control inschakelt?  Ik bedoel dus dat je per verbonden apparaat kunt bepalen wanneer de WiFi er op mag werken. 
 

Ooit had ik het 12 modem, ik heb er toen volop gebruik van gemaakt. Door omstandigheden moest KPN de box omruilen voor een 10a versie. Na lange tijd wilde ik weer eens kijken naar WiFi per apparaat instellen. Ik kan het met geen mogelijkheid meer terugvinden.

 

Hallo @Toine100 

Dat staat uitgelegd in het volgende Kennisbank artikel

 


Hallo @Toine100 

Dat staat uitgelegd in het volgende Kennisbank artikel

 

Daar zie ik precies de uitleg die ik herken van toen ik de v12 box had. Dat wees zich destijds vanzelf. Het rare is dat ik nu een totaal ander menu scherm heb na inloggen op de v10a. Er is simpelweg geen menuoptie met Overzicht → Connected devices. 
 

Het meest dichtbij kom ik nog als ik inlog op de superwifi. Daar staat bij Instellingen Wi-Fi schedule. Er is een Wi-Fi planner, maar dat gaat over de gehele Wifi.  Je kan hier niet per apparaat ‘Manage internet access’ ingeven.

Het is me een raadsel allemaal.

 


Het klopt dat de SuperWiFi's een dergelijke functionaliteit niet ondersteunen. 

Maar ... kunt u inloggen op de SuperWiFi's dan? Dat zou helemaal niet horen te kunnen. Als de SuperWiFi's op correcte wijze aan de v10a gekoppeld zijn, dan zou inloggen op de SuperWiFi's niet meer mogelijk moeten zijn.

Maar ik heb volgens mij in een ander topic ook al gelezen dat er bij de laatste update wat functies uit de v10a gesloopt zijn... dus dat u het niet kunt vinden, dat kan kloppen. 


Het klopt dat de SuperWiFi's een dergelijke functionaliteit niet ondersteunen. 

Maar ... kunt u inloggen op de SuperWiFi's dan? Dat zou helemaal niet horen te kunnen. Als de SuperWiFi's op correcte wijze aan de v10a gekoppeld zijn, dan zou inloggen op de SuperWiFi's niet meer mogelijk moeten zijn.

Maar ik heb volgens mij in een ander topic ook al gelezen dat er bij de laatste update wat functies uit de v10a gesloopt zijn... dus dat u het niet kunt vinden, dat kan kloppen. 

Ik heb altijd kunnen inloggen op de superwifi. Destijds met de v12 box ook al. Toen kon ik parental control per apparaat dus gewoon instellen, vanaf de 10a niet meer. 


@Toine100 ik heb navraag voor je gedaan waarom de kennisbankpagina niet meer klopt. Zodra hier antwoord op is laat ik het hier weten. Dan verwacht ik ook meer te melden te hebben over de parental control.


Ik heb altijd kunnen inloggen op de superwifi. Destijds met de v12 box ook al. Toen kon ik parental control per apparaat dus gewoon instellen, vanaf de 10a niet meer. 

De KPN Box 12 werkte eerst nog niet samen met de SuperWiFi's. Toen was het nog mogelijk om op de SuperWiFi's in te loggen. Nu werken ze wel samen, is het 1 systeem en nu word je meteen doorgestuurd naar de KPN Box zodra je verbinding probeert te maken met de webinterface van de SuperWiFi's. Ik ga er vanuit dat het bij de v10a ook zo hoort te werken.

Maar eigenlijk maakt het niet uit. U wilt Parental Control. Dat is een functie die de SuperWiFi's sowieso toch al niet ondersteunen. 


@Bram_ ik heb aan de juiste persoon aangegeven dat de kennisbankpagina niet meer klopt. Dat zal worden aangepast.