Skip to main content

heb ik voor alle apparaten van de kinderen parental control ingesteld, doen ze eenvoudig de wifi uit (netwerk vergeten)  en weer aan, nieuw IP-adres en ze kunnen gewoon weer verder met Wifi. Binnen 1 minuut omzeilt.

Is hier een oplossing voor? Al gekeken of er een mogelijkheid is om een vast IP-adres toe te wijzen. er is wel de mogelijkheid op een IP-adres voor een apparaat ‘te reserveren’, maar dat lijkt toch wat anders dan vast toewijzen, want levert niet het gewenste resultaat. Ik heb een KPN-box 12.

hoor graag een oplossing.

zelf niet ervaren maar zou verwachten dat dit op MAC adress gaat niet op IP.

Wat wel een ding is, is dat je ook vaak met randomized MACs zit op devices tegenwoordig.. kan je dus ook geen ene fluit mee.

WiFi wachtwoord aanpassen en niet aan de Kids geven kunnen ze ook niet netwerk vergeten en opnieuw koppelen..

Of per device.. heb voor me dochter ook alles dichtzitten en voor haar telefoon / profiel op tablet  kan ik alles via "Family Link" regelen. Bedtijden toegestane apps en tijden alles..


Parental Control werkt inderdaad op basis van MAC adres. En dat is tegenwoordig op bijna alle laptops en smartfoons eenvoudig te wijzigen. Zolang ze het niet door hebben werkt het. Maar als die koters het 1maal weten is Parental Control nutteloos. 

Op veel WiFi systemen van andere merken, bijvoorbeeld van TP-Link, kun je meerdere WiFi netwerken maken. Eerst maak je er dan 1 voor jezelf. Het wachtwoord daarvan vertel je tegen niemand. Vervolgens maak je een 2de WiFi netwerk voor je kids. Daarbij stel je in dat het WiFi netwerk op 21:00 uit moet tot de volgende morgen 7 uur. Dat kan namelijk op dergelijke systemen meestal. Dat specifieke netwerk gaat dan helemaal uit, terwijl het eerste netwerk wel in de lucht blijft.

Zo heb je een waterdicht systeem. Maar KPN bied zoiets niet aan. Je zult dan echt zelf moeten investeren. 


Al gekeken of er een mogelijkheid is om een vast IP-adres toe te wijzen. er is wel de mogelijkheid op een IP-adres voor een apparaat ‘te reserveren’, maar dat lijkt toch wat anders dan vast toewijzen, want levert niet het gewenste resultaat. Ik heb een KPN-box 12.

Een DHCP reservation betekent dat het apparaat dat IP adres zal behouden.

Je wijst daarmee dus feitelijk een IP adres toe aan het apparaat.


Al gekeken of er een mogelijkheid is om een vast IP-adres toe te wijzen. er is wel de mogelijkheid op een IP-adres voor een apparaat ‘te reserveren’, maar dat lijkt toch wat anders dan vast toewijzen, want levert niet het gewenste resultaat. Ik heb een KPN-box 12.

Een DHCP reservation betekent dat het apparaat dat IP adres zal behouden.

Je wijst daarmee dus feitelijk een IP adres toe aan het apparaat.

Op basis van MAC adres. Wat kan wijzigen. 


Parental Control werkt inderdaad op basis van MAC adres. En dat is tegenwoordig op bijna alle laptops en smartfoons eenvoudig te wijzigen. Zolang ze het niet door hebben werkt het. Maar als die koters het 1maal weten is Parental Control nutteloos. 

Op veel WiFi systemen van andere merken, bijvoorbeeld van TP-Link, kun je meerdere WiFi netwerken maken. Eerst maak je er dan 1 voor jezelf. Het wachtwoord daarvan vertel je tegen niemand. Vervolgens maak je een 2de WiFi netwerk voor je kids. Daarbij stel je in dat het WiFi netwerk op 21:00 uit moet tot de volgende morgen 7 uur. Dat kan namelijk op dergelijke systemen meestal. Dat specifieke netwerk gaat dan helemaal uit, terwijl het eerste netwerk wel in de lucht blijft.

Zo heb je een waterdicht systeem. Maar KPN bied zoiets niet aan. Je zult dan echt zelf moeten investeren. 

Nee heeft KPN niet interface van SuperWiFi.

 

Technisch is het er echter zou je dan via vreemde gast netwerk constructie moeten werken en is ver van ideale dan...


Op de KPN-box 12 kun je wel een 2e netwerk aanmaken. Dat zou dus een goede optie zijn, zoals Nick suggereert. Echter, ik zie dan weer nergens een mogelijkheid om een tijdschema te koppelen aan het tweede (of eerste) netwerk.  


Op de KPN-box 12 kun je wel een 2e netwerk aanmaken. Dat zou dus een goede optie zijn, zoals Nick suggereert. Echter, ik zie dan weer nergens een mogelijkheid om een tijdschema te koppelen aan het tweede (of eerste) netwerk.  

Nee, inderdaad. Dat 2de netwerk is daar bij KPN ook helemaal niet voor bedoeld. KPN heeft dat 2de netwerk bedoelt voor slimme lampen, camera's en WiFi printers en dergelijke. 


Nog van harte welkom op ons forum @Fonzarelli!

Goed om te zien dat je al zo op weg geholpen bent 🙂 zoals je ziet hebben we verschillende behulpzame gebruikers hier. Nog een duit in het zakje van mijn kant. Op onze Kennisbank hebben we een artikel gemaakt over ouderlijk toezicht voor de KPN Box 12. Mogelijk is dat nog behulpzaam: