Skip to main content
Antwoord

Pinautomaat en IP-camera verbinden niet meer na update. 2.4 Ghz netwerk staat aan

• April 5, 2025
  • 12 reacties
  • 111 keer bekeken

Ip camera’s en pinautomaat werken niet meer sinds update van KPN. vermoedelijk hebben ze een 2.4 GHZ netwerk nodig, deze staat aan alleen weet ik niet hoe ik ermee moet verbinden

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Mileto. Welkom op de KPN Community. Er lastig dat je pinautomaat en IP camera's het niet meer doen als ondernemer. Dat zijn wel essentiële zaken die je graag werkend wil hebben. 

Is het in de tussentijd nog gelukt om het aan de praat te krijgen? Misschien dat de tip van ​@Doman nog geholpen heeft? 

Hier staan nog diverse aanwijzingen/stappen hoe je pinapparaten (opnieuw) te verbinden met de WiFi.

https://www.ccv.eu/nl/klantenservice/mkb/veelgestelde-vragen/mijn-betaalautomaat-heeft-geen-verbinding-wat-nu

In je eerste bericht noem je dat je apparaten een 2,4 GHz verbindingen nodig hebben. Met de functie Extra Wifinetwerk kun je de 2,4 GHz en 5 GHz signalen een eigen naam geven. Mogelijk dat dat helpt. 

Ook kun je eens kijken of het aanpassen van de firewallinstellingen enig effect hebben. Stel 'm dan even in op beveiligingsniveau Standaard en kijk wat er dan gebeurd. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 5, 2025

Het kan ook nog een IPv6 probleem zijn. Dat ze daardoor in de war zijn.

Je kunt in ieder geval proberen door de beide wifi banden verschillende SSID's te geven. 

Kijk hier even voor je modem 

https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2025

Hi Peter, waar kan ik dit vinden? Via de link niet direct gevonden :/ 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 5, 2025

Helaas kan ik momenteel niet in het modem kijken. 

Ben je al ingelogd op het modem?

LET OP! Gebruik bij voorkeur een laptop met kabel verbonden met je modem. Want zodra je de wijziging vastlegt valt de wifi met je apparaat uit. Die heeft dan oude gegevens namelijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2025

ja ik ben al ingelogd 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2025

Ik moet dus volgens mijn leverancier network range controleren, poor range en DNS resolving ondersteunen en TCP poort  moet open staan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 5, 2025

Al die termen gaan mij al iets boven de pet. Helaas.

Hopelijk reageren hier nog gebruikers die iets meer in netwerken bekend zijn. Bijvoorbeeld ​@wjb ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2025

Graag, ik heb met KPN gesproken, kpn weigert te helpen, nu zit ik hier zonder een pinautomaat.. Niet zo handig :/ 

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • April 5, 2025

KPN weigert verder te helpen? Is er ook aangegeven wat daar de reden van is? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 5, 2025

Het gebruik van PIN valt sowieso onder kpn zakelijk. Voorwaarde is ook wel een zakelijk abonnement. (KvK nr. dus)

Dan dien je 0800-0403 te bellen.

Qua gebruiksvoorwaarden is volgens mij de leverancier van het apparaat verantwoordelijk voor een goede werking.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2025

Beste ​@Mileto de leverancier (CCV ???) dient toch ondersteuning te geven voor een goede werking van de pinautomaat?

Doen ze dat nie, even met ze in gesprek gaan  of een andere leverancier van pin-apparaten kiezen.

Als gebruiker moet je de apparatuur gewoon kunnen gebruiken, voor de (goede werking van de) techniek is je leverancier verantwoordelijk.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 5, 2025

@Mileto 

Hier staan nog diverse aanwijzingen/stappen hoe je pinapparaten (opnieuw) te verbinden met de WiFi.

https://www.ccv.eu/nl/klantenservice/mkb/veelgestelde-vragen/mijn-betaalautomaat-heeft-geen-verbinding-wat-nu

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Hoi ​@Mileto. Welkom op de KPN Community. Er lastig dat je pinautomaat en IP camera's het niet meer doen als ondernemer. Dat zijn wel essentiële zaken die je graag werkend wil hebben. 

Is het in de tussentijd nog gelukt om het aan de praat te krijgen? Misschien dat de tip van ​@Doman nog geholpen heeft? 

In je eerste bericht noem je dat je apparaten een 2,4 GHz verbindingen nodig hebben. Met de functie Extra Wifinetwerk kun je de 2,4 GHz en 5 GHz signalen een eigen naam geven. Mogelijk dat dat helpt. 

Ook kun je eens kijken of het aanpassen van de firewallinstellingen enig effect hebben. Stel 'm dan even in op beveiligingsniveau Standaard en kijk wat er dan gebeurd.