Skip to main content

Hallo 

ik heb een probleem met forwarding van poort 21 alles draai hier al 2 jaar totaal geen problemen maar vanaf afgelopen week geen toegang meer vanaf buiten er is niets veranderd. ik heb de server synology 411+ II en modem en de xperia box van de stroom gehaald voor een uur en daarna geen verandering na alles weer opgestart is geen toegang. heb de server mee genomen naar de zaak en hoppa werkt gewoon, nu heb ik mijn Netgear rn102 van de zaak mee naar huis genomen en werk ook niet hier maar ik wil wel graag mijn synology thuis weer aan het werk hebben omdat hier alles van de zaak de back-up hier op komt bij mijn thuis. 
misschien dat jullie even kunnen kijken of de poort 21 dicht is gegaan bij jullie of hoe dan ook.

hoor het graag snel van u zo dat ik weer snel de server weer thuis kan zetten.

Met vriendelijke groet

Peter St

Is het WAN ip misschien veranderd? 

U heeft naast poort 21 nog een poort open staan toch? 21 is FTP. Maar dat werkt niet met alleen 21 open.


Nee er staat maar 1 poort open niet meer.  wat ik er neer zet is dat ik de server van de zaak mee naar huis heb genomen en die van mijn huis naar de zaak, op de zaak werkt die van mijn huis daar gewoon. en die van de zaak die werkt in mijn huis ook niet. dus iets met de experiabox ofzo dus maar 1 poort voor 1 server. poort 21 en 22 staat open in de experiabox 10v

 

 


Ha @Peter-st, alles over portforwarding op de V10 lees je in het betreffende topic:

 

Mocht je er toch niet uitkomen, deel dan wat screenshots en iets meer uitleg over wat precies de bedoeling is. De community denkt graag met je mee!


dus iets met de experiabox ofzo dus maar 1 poort voor 1 server. poort 21 en 22 staat open in de experiabox 10v

Poort 22 openzetten is best riskant. Als er veel gespuis op internet is, dan klopt dat wel op poortje nummer 22 aan om proberen binnen te dringen. 


Is het WAN ip misschien veranderd? 

U heeft naast poort 21 nog een poort open staan toch? 21 is FTP. Maar dat werkt niet met alleen 21 open.

Klopt, maar enkele met passive-mode moet je een reeks openzetten. 


Normaal gesproken moet er bij een FTP server in principe 2 poorten geforward worden. Is er afhankelijk van of er active of pasive FTP gebruikt word. Maar normaal gesproken word er op de cliënt voor pasive FTP gekozen. Dat kan alleen als er aan de server kant een 2de poort open staat.

Servers verplaatsen is nutteloos dat lost niets op. Maar dat het bij u op de zaak allemaal zo makkelijk gaat geeft te denken. Ik krijg de indruk dat alles op de zaak wagenwijd open staat...


Ben het niet helemaal met eens maar dat je twee poorten moet hebben dat snap ik ook wel. maar wat ik al aan geeft dat op de zaak wel werkt en daar staat alleen maar poort 21 open en niet. maar wat is er bij jullie aan de hand met de mail server al mijn mails zijn zaterdag geblokkeerd alles veranderd lijkt er dat jullie zijn gehackt hoor het van meer klanten die kpn hebben. maar zou het toch kunnen dat ze de poorten daar voor hebben dicht gegooid. als het lukt ga ik vanavond de server weer thuis zetten laat op de zaak de andere server ook back-ups maken ben veel te bang dat ik wat kwijt raak hihi.

maar wat jij zegt dat de server verplaatsen niets oplost, maar hij staat daar en werkt goed zoals ik al aangaf en pak ik de server van de zak en zet hem thuis werkt deze ook niet op poort 21-22 en dan draaid er maar 1 hier op die poort en geen 2 servers dat weet ik ook dat dat niet werkt.

 

Groetjes Peter 


Bij deze de configuratie van xperiabox en van synology 411+II hoor het wel wat er niet goed is alvast bedankt.

Groetjes Peter 


Er word dus poort 21 en 22 geforward. Dat kunt u net zo goed veranderen naar alleen 21. Tenzij het de bedoeling is dat ook poort 22 geforward word. 

Poort 22 is van ssh. Word dat gebruikt?

Er word een poortbereik genoemd, 55536 tot 56046. Dat moet volgens mij ook geforward worden.


Maar wat is er bij jullie aan de hand met de mail server al mijn mails zijn zaterdag geblokkeerd alles veranderd lijkt er dat jullie zijn gehackt hoor het van meer klanten die kpn hebben. maar zou het toch kunnen dat ze de poorten daar voor hebben dicht gegooid. als het lukt ga ik vanavond de server weer thuis zetten laat op de zaak de andere server ook back-ups maken ben veel te bang dat ik wat kwijt raak hihi.

[......]

Is het misschien zo dat poort 25 voor je mail uitgaand geblokkeerd is? 

En vanwaar je claim dat KPN gehacked zou zijn? Een mailserver op een veilige manier draaien vergt een hoop kennis en goede configuratie. Gaat dit fout, en ben je open relay, dan ben je meteen de bron van een hoop spamruns. En dat wil je niet!


@Peter-st  Hier heb je waarschijnlijk een type fout gemaakt :  er staat 192.169.2.22  , moet dat  niet 192.168.2.22 zijn?

 


Ja klopt die had ik al verander had daar ook even moeten doen maar hij werkt nog steeds niet poort blijft dicht of dat het aan de firewall van de Expediabox licht die kun je niet even uitzetten op de server staat hij wel uit maar dan ook geen verbinding.


Bedankt voor jullie hulp ik kijk het wel een keer op mijn gemak na wat er fout gaat heb informatie genoeg gekregen Bedankt.

als ik het aan de praat heb laat ik het hier even weten.

Groetjes Peter


maar wat is er bij jullie aan de hand met de mail server al mijn mails zijn zaterdag geblokkeerd alles veranderd lijkt er dat jullie zijn gehackt hoor het van meer klanten die kpn hebben. maar zou het toch kunnen dat ze de poorten daar voor hebben dicht gegooid. als het lukt ga ik vanavond de server weer thuis zetten laat op de zaak de andere server ook back-ups maken ben veel te bang dat ik wat kwijt raak hihi.

Dit herken ik niet, @Peter-st!

 

Hopelijk lukt het inderdaad met de hulp van de community, zo niet: weet je ons te vinden.