Skip to main content

Ik probeer een Minecraft server op te zetten voor mijn vrienden. Dit heb ik wel eens eerder gedaan, dus ik dacht dat het een fluitje van een cent zou zijn. Ik heb het als volgt ingesteld op de web interface, minecraft heeft namelijk poort 25565 nodig. Tevens heb ik voor de computer waarop ik de server host ip het interne ip 192.168.2.32 gereserveerd, dit is dan ook terug te zien in ipconfig. Ik ben even verdwaald waarom het niet lukt, omdat het voorheen met de exact zelfde instellingen wel lukte. Tevens heb ik in windows de netwerk adapter gereset en via firewall de poort zowel binnenkomend als uitgaand toegestaan. Zie ik iets over het hoofd? PS internet IP adres heb ik op de screenshot leeggemaakt, maar daar staat uiteraard mijn publieke ip adres.

 

internet IP adres heb ik op de screenshot leeggemaakt, maar daar staat uiteraard mijn publieke ip adres.

Dat is fout. Daar moet niets staan. Precies zoals op de afbeelding. 


Jij hebt volkomen gelijk. Ik had hem per ongeluk opgeslagen zonder IP adres in te vullen en toen werkte het inderdaad wel. Dank voor je hulp en inzicht.