Skip to main content

Ik heb in de V12 een port forwarding ingesteld naar mijn alarmsysteem. Zolang ik ergens ( bijvoorbeeld bij vrienden/familie) op wifi zit met mijn Samsung A52s werkt de app om contact te maken met het alarmsysteem van buitenaf prima. Zodra ik de wifi op mijn telefoon uitzet krijg ik geen verbinding meer via die app.  Het IP adres van het alarmsysteem is een vast IP adres en ook als zodanig in de V12 gezet.

Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

m.vrgr

Henk

Hi @HenkdB! Ik ken van dit onderwerp de fijnere details niet omdat het buiten de ondersteuning valt. Daarom wil ik je eerst aanraden om dit topic over port forwarding op de Box12 te kijken. Daarin heeft @Alpha89 het allemaal duidelijk uitgelegd. Kijk even of daar de reddende tip staat. Als dat niet zo is laat het dan hier weten. Dan kijken we verder. :relaxed:


Beste Bram,

Daar staat de reddende tip niet in:smiley:. Het vreemde is dat het met de telefoon van mijn vrouw wel werkt, met exact dezelfde instellingen als op mijn telefoon. Zij heeft ook een Samsung, alleen een ander type. Beide telefoons hebben een KPN simkaart. Ik zou haast denken dat het aan het 5/4/g signaal van mijn telefoon ligt, alhoewel ik dat eigenlijk moeilijk kan geloven. Tegelijkertijd moet ik ook constateren dat het met mijn oude Samsung J7 telefoon wel gewoon werkte over 4g.

Ik hoor graag van je

m.vr.gr

Henk

 


@HenkdB zou je hier een screenshot kunnen plaatsen van hoe je het in je modem hebt ingesteld? Verberg daarbij natuurlijk even alle informatie die je zou kunnen identificeren. Als je de mogelijkheid hebt zou het geweldig zijn als je de simkaarten nog om kan wisselen. Ik snap dat dit even wat gedoe is maar afhankelijk van het resultaat kunnen we dan snel dingen uitsluiten. 


Beste Bram,

Welke instelling wil je weten? De port forwarding is goed ingesteld want het werkt gewoon met de telefoon van mijn vrouw.

 

m.vr.gr

Henk


Beste Bram,

ik heb het probleem gevonden waardoor de app niet over 5/4g werkt. Het zit in de IPv6 die mijn telefoon gebruikt en de app kan daar niet mee om gaan. Op mijn telefoon heb ik nu IPv6 uitgezet bij de mobiele netwerken zodat er alleen over IPv4 verbinding wordt gemaakt en nu werkt de app prima over 4g.

 

mvr.gr

Henk


Hi @HenkdB! Goed om te horen dat alles weer werkt! Ik zal het topic voor je sluiten. :relaxed: