Skip to main content
Beantwoord

Port forwarding instellen lukt niet op KPN Box 12

• 27 mei 2025
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Nieuwe modem geinstalleerd KPN Box 12b 

Port forwarding werkt niet, geen enkele poort word doorgestuurd

DMZ ook geprobeerd maar helaas

External host ook al leeg gelaten

Instellingen overgenomen uit oude modem dus zou moeten werken

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Pijs 

Heb je de IP adressen van de NAS en NVR ook vastgezet via een DHCP Binding, als je die in de apparaten zelf vast instelt werkt het vaak niet.
De apparaten moet je dan op DHCP zetten en eerst herstarten zodat ze een IP adres van de Box 12b krijgen.

Het veld van de External host moet je inderdaad leeg laten.

Zie ook dit kennisbank artikel:

Je zou de Box 12b ook eerst een reset kunnen geven, ik heb ook wel eens gehad (bij een EB V10) dat ik dat moest doen voordat alles ging werken.

Bekijk origineel

3 reacties

• 0 reacties
  • Antwoord
  • 27 mei 2025

Hallo ​@Pijs 

Heb je de IP adressen van de NAS en NVR ook vastgezet via een DHCP Binding, als je die in de apparaten zelf vast instelt werkt het vaak niet.
De apparaten moet je dan op DHCP zetten en eerst herstarten zodat ze een IP adres van de Box 12b krijgen.

Het veld van de External host moet je inderdaad leeg laten.

Zie ook dit kennisbank artikel:

Je zou de Box 12b ook eerst een reset kunnen geven, ik heb ook wel eens gehad (bij een EB V10) dat ik dat moest doen voordat alles ging werken.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Pijs, als je de instellingen hebt overgenomen van het oude modem snap ik dat je verwacht dat het moet werken. Via een portforwarding wordt een poort doorverwezen naar een specifiek IP-adres, daarvoor is het belangrijk dat het apparaat wat je verwacht ook achter dat interne IP-adres zit. Het kan zijn dat de apparaten een ander intern IP-adres hebben gekregen bij de overgang van het modem. Je kunt ze dan vastzetten zoals GeSp al beschrijft. Ik verwacht dat het daarmee lukt.

Edokter
Topper
  • Topper
  • 24 reacties
  • 29 mei 2025

Voordat je de DHCP binding nakijkt, zie ik een fout. Je hebt bij de Internet host ook een IP ingevuld, deze moet je leeg laten. Wellicht dat het dan al werkt.

Reageer