Skip to main content

hallo allemaal

ik wil de port 25565 port forwarden voor een minecraft server  ik heb Deco wifi versterkers waar ik mee ben verbonden via de ethernet kabel. als ik wil port forwarden geeft die invalid ip adress aan bij het vakje  internal host (ipv4). dus heb ik een ethernet kabel getrokken vanaf de zolder direct naar de router zelf en toen lukte me het wel op te port forwarden aleen het probleem is dat ik dan weer een ander ipv4 adress krijg als ik me pc weer aansluit op de deco versterker op zolder dus de vraag hoe los ik dit op 

Wat is het LAN IP adres van de computer waar Minecraft op staat?

Ik vermoed dat deze in een ander subnet zit dan het subnet van de Experia/KPN Box (192.168.2.0/24) omdat deze achter die Deco router zit.


het lan adress is 192.168.68.60


het lan adress is 192.168.68.60

Jouw Deco staat dus in router-mode. Er zijn twee oplossingen:

1) Je zet de Deco in accesspoint-mode en maakt de port-forwarding op de Experia/KPN Box richting het 192.168.2.x adres dat die PC dan zal hebben.

2) Je laat de Deco in router-mode, configureert deze op de Experia/KPN Box als DMZ Host en maakt op de Deco een port-forwarding naar 192.168.68.60. Zie ook Gebruik een eigen router achter de Experia Box.


ik heb de decos op  accesspoint-point gezet maar vervolgens kan ik niet meer inloggen op de kpn router met het wachtwoord wat op de achterkant staat van de router als ik de decos op wifi router mode zet kan ik wel inloggen maar op AP mode niet meer ik ben ten einde raad snap er niks van 


ik heb de decos op  accesspoint-point gezet maar vervolgens kan ik niet meer inloggen op de kpn router met het wachtwoord wat op de achterkant staat van de router als ik de decos op wifi router mode zet kan ik wel inloggen maar op AP mode niet meer ik ben ten einde raad snap er niks van 

Heb je jouw computer daarna wel opnieuw opgestart zodat deze een nieuw IP adres krijgt?


ik heb de decos op  accesspoint-point gezet maar vervolgens kan ik niet meer inloggen op de kpn router met het wachtwoord wat op de achterkant staat van de router als ik de decos op wifi router mode zet kan ik wel inloggen maar op AP mode niet meer ik ben ten einde raad snap er niks van 

Dit klopt. Als u de Deco's in router mode heeft en u bent verbonden met een Deco, dan heeft u geen ipv6. Want ipv6 werkt niet achter een 2de router. Dit is een ander mankement van de KPN Box. 

Dit zorgt er echter wel voor dat inloggen gewoon lukt. Althans... ik ben er van overtuigd dat da de oorzaak is.

Als u de Deco's in accesspoint mode zet heeft u hetzelfde probleem als dat enorm veel andere klanten hebben: niet in kunnen loggen. Dat ligt niet aan de Deco's. Maar dat is "gewoon" een probleem van de KPN Box. 

Als ik op het WiFi zit achter m'n 2de router heb ik ook nooit problemen met inloggen. Schakel ik over naar het WiFi van de KPN Box zelf, dan kom ik er ook niet meer in. Terwijl het wachtwoord gewoon door de browser onthouden word, dat is echt niet fout ofzo.