Beste,
Sinds afgelopen week heeft mijn Experia Box V10 een software update gehad naar firmware versie V10.C.24.10.01. Echter is hierdoor mijn Hikvision camera-systeem volledig van slag. Met de vorige versie (geen idee welke dat was, werkte alles nog naar behoren).
De nieuwe software heeft geen van alle port fowarding instellingen meegenomen naar de meest recente software van de Experia Box V10.
Binnen de instellingen van de router heb ik tevergeefs geprobeerd om de juiste poorten open te zetten zodat ik mijn camera's ook buitenshuis kan benaderen, maar zodra ik vervolgens diverse commando's uitvoer in zowel CMD als Powershell om te controleren of de poorten openstaan, mislukt deze test elke keer, wat erop neer komt dat de poort NIET openstaat, ondanks dat ik deze instellingen wél heb toegepast bij port forwarding. Tevens gebeurd het geregeld dat de software op het modem lijkt te blijven hangen. Bij het toepassen van nieuwe regels, kun je klikken tot dat je een ons weegt, maar er gebeurt gewoon niets. Ik zou dus gewoon graag specifieke poorten open willen zetten, zodat ik ook van buitenaf weer toegang heb tot m'n camerasysteem.
Een regel die overigens ook te zien is onder de instellingen van de firewall is:
"Communicatie van het internet naar het thuisnetwerk is volledig geblokkeerd".
Alleen wanneer ik DMZ toepas op het desbetreffende apparaat, lukt het me wél om van buitenaf verbinding te maken met m'n camerasysteem, maar aangezien dit een zeer kwetsbare, open verbinding naar binnen geeft, heb ik deze vorm van verbinding maar weer snel ingetrokken.
Als voorbeeld voor de instellingen bij portforwarding: zie foto.
Het modem is meerdere malen herstart na het toepassen van port forwarding, en ook is deze teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat.
Ik hoop gauw uit te kijken naar een oplossing, want deze nieuwe software is op het gebied van port forwarding bepaald geen vooruitgang, ik zie graag de vorige software terug.