Beste KPN,
Onder Beveiliging ->Port Forwarding staan regels. In kennisbank over de Firewall op dit forum zie ik alleen staan dat er opties zijn x = blokkeer, » = toestaan, die staan hier niet in de regels bij ons. Hier staat enkel ‘disabled’.
Een grijs schuifje is dat de regel niet actief is, maar wat betekent dat in combinatie met ‘disabled’ ? Zijn deze poorten open of gesloten voor inkomend? Ik interpreteerde het eerst als ‘deze zijn standard gesloten bij deze firewall instellingen, dus aanpassen is disabled’. Echter bij inloggen zien wij in het Overzicht (1e pagina) onder kopje Filters: Hier staan alle actieve filters
Port Forwarding, port forwarding actief in het netwerk: getal
—> als dit getal niet gelijk is aan 0, suggereert dit dan dat er getal aantal poorten inkomend geopend staan?
Standaard zou bij deze firewall instellingen inkomend geen poorten open staan, maar er is mij gezegd dat het getal in het overzicht een indicatie is van het aantal poorten dat op dat moment geopend zijn voor bepaalde applicaties. Hier zou dus 0 moeten staan. Dan rijst de vraag: zijn de inactieve disabled poorten wel open? Of zo nee, waar zien wij dan welke er wel open staan? Er zijn door ons geen poorten geopend, en voor de grote update waren inkomend ook allen gesloten.
Een screenshot kunnen wij nu niet sturen. UPnP is uit.
Wellicht is er ook nog iemand anders met een V10 zelfde firmware update en de automatisch ingestelde firewall die bij zijn overzicht kan kijken wat het getal hier is achter Port Forwarding onder het kopje Filters?
Bedankt en fijne dagen