Skip to main content

Hi allemaal,

 

Ik ervaar moeilijkheden met het openen van enkele poorten op mijn KPN Box 12. Het gaat om applicaties die op mijn NAS draaien en waarvan ik web versie niet kan openen doordat de poorten dichtblijven.

 

Momenteel zit ik in een Double NAT situatie: 2x ASUS Zenwifi XT8 die achter mijn KPN Box 12 hangt. Ik wil namelijk alle functionaliteit gebruiken van de ASUS, maar moet de KPN Box 12 blijven gebruiken voor iTV. Al mijn wifi apparaten zijn aangemeld op de ASUS router, waarvan het statische IP-adres in DMZ mode staat op de KPN Box 12 (192.168.2.169). Alle poorten die ik wil openen zijn zowel op de ASUS als de KPN Box 12 geforward. 

 

Helaas blijven enkele poorten alsnog gesloten wanneer ik dit check op port checker websites, terwijl ze op beide geforward zijn. Zie ik iets over het hoofd? Andere poorten staan namelijk wel gewoon open.

 

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

 

Gr. Jeroen

Als u DMZ gebruikt op de KPN Box, dan hoeft u geen poorten meer te forwarden. Dat doet u op de Asus. Als het niet werkt, dan ligt dat aan de instelingen op de Asus. Niet aan de KPN Box. 


Hoi @jeroenvan0s! Ben je verder gekomen aan de hand van de opmerking van Nick83?


Als je jouw Asus op de V12 als DMZ Host ingesteld hebt, dan moet je op de V12 juist geen port-forwardings vastleggen t.b.v. apparaten achter de Asus.


Hoi, nee helaas het werkt nog steeds niet… 

 

Vreemd genoeg staan de poorten die ik als eerste heb geforward in zowel de ASUS als de KPN Box 12 allemaal open. Maar degene die ik als laatste heb toegevoegd willen maar niet opengaan. Ik heb nu het IP van de ASUS niet meer onder DMZ staan in de KPN Box 12, maar nog steeds weigert deze te openen...

 

Wat doe ik verkeerd?


Stel de Asus wel als DMZ Host in op de V12.

Verwijder de port-forwardings op de V12 en maak alleen port-forwardings op de Asus.

Zorg er voor dat er geen IPv6 gebruikt wordt bij het benaderen van jouw NAS.


Beste wjb,

 

Dank je. Met betrekking tot IPv6, is dit iets wat in de V12 moet worden ingesteld?

 

En dienen de portforwardings op de V12 verwijderd te worden of mogen deze ook uitgeschakeld worden?

 

Gr. Jeroen